|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۲۰۶۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۲
دولت انگلیس از انتصاب سفیر جدید این کشور در تهران خبر داد؛ سفیر جدید انگلیس آوریل به تهران می‌آید.
 دولت انگلیس از انتصاب یک سفیر جدید در ایران خبر دارد. بر این اساس، «راب مک‌ایر» به عنوان جایگزین نیکلاس هاپتون، سفیر فعلی انگلیس در ایران منصوب شده است.

مک‌ایر قرار است در آوریل 2018، سمت جدید خود را تحویل بگیرد.

بوریس جانسون، وزیر خارجه انگلیس در این خصوص اعلام کرد: «ایران نقش مهمی در منطقه خاورمیانه دارد، اما مهم است که این کار را به شیوه سازنده‌ای انجام دهد - چیزی که من طی سفر به تهران در ماه دسامبر به آن تصریح کردم. توافق ایران، منعقد در سال 2015، یک موفقیت سترگ بود. محصول سال‌ها صبر و تداوم دیپلماسی بود که تهدید (وجودِ) یک ایران مسلح به سلاح هسته‌ای را از بین برد».

جانسون افزود: «در این راستا، من خرسندم که "راب" تجربه غنی بین‌المللی خود برای تعامل با ایران به کار گیرد. ما با چالش‌ها - از جمله انگلیسی‌های دوتابعیتی دستگیر شده در ایران - و حوزه‌های بالقوه همکاری مواجه هستیم. من منتظر همکاری با وی در این حوزه‌ها هستم».

راب مک‌ایر نیز در اظهاراتی گفت:‌ «من مفتخر هستم که به عنوان سفیر جدید انگلیس در ایران منصوب شده‌ام. در راستای هدف حیاتی‌مان به منظور تبدیل خاورمیانه به یک جای امن‌تر و باثبات‌تر، انگلیس به تعامل خود با ایران ادامه می‌دهد. من منتظر همکاری با دولت ایران و شرکای بین‌الملی برای حفظ برجام و تعمیق روابط دوجانبه، از طریق تعامل سازنده در زمینه حقوق بشر، تجارت و یافتن راه‌حل سیاسی برای نزاع‌ها در یمن، سوریه و مناطق دیگر هستم».

طبق اعلام وبگاه اطلاع‌رسانی دولت انگلیس، مک‌ایر متأهل و دارای دو فرزند است و سابقه تصدی سمت سفیر در نایروبی، مدیر کلی امور کنسولی وزارت خارجه انگلیس، ریاست اداره سیاست‌گذاری ضد تروریسم و دبیر اولی سفارت انگلیس در واشنگتن را بر عهده داشته است.
منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین