|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۰
کد خبر: ۲۰۶۱۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
نقش مهندس مهدی بازرگان در مبارزه با استعمار انگلیس و مدیریت اعتصابات نفت در دوران انقلاب هم توجه داشت و باید خیابانی را به نام وی نامگذاری کرد. مهندس بازرگان دو بار نقش ویژه در خصوص صنعت نفت و مبارزه با استعمار ایفا کرد.
در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران، احمد مسجدجامعی؛ موضوع نامگذاری خیابانی به نام مهندس مهدی بازرگانی را مطرح کرد و در جریان لغو مصوبه برج باغ به لزوم اعطای تسهیلا برای حفظ باغات تاکید کرد.

 احمد مسجدجامعی (عضو شورای شهر تهران) در پنجاه و سومین جلسه شورای شهر  در رابطه با نامگذاری سالن شورای اسلامی شهر تهران در طبقه اول به نام عباس شیبانی گفت: این پیشنهادی که برای نامگذاری این سالن دادیم در شورای قبل مطرح و تصویب شود. از همکارانم بابت این موضوع تشکر می‌کنم چون آقای شیبانی تنها شخصیت بازمانده از شورای عالی انقلاب هم هستند که سال‌های سال در همین شورا و همین ساختمان فعال بودند.

مسجدجامعی در ادامه با اشاره به نامگذاری خیابانی به نام دکتر مصدق افزود: نقش مهندس مهدی بازرگان در مبارزه با استعمار انگلیس و مدیریت اعتصابات نفت در دوران انقلاب هم توجه داشت و  باید خیابانی را به نام وی نامگذاری کرد. مهندس بازرگان دو بار نقش ویژه در خصوص صنعت نفت و مبارزه با استعمار ایفا کرد.

 وی ادامه داد: بار اول از طرف مرحوم دکتر مصدق همراه با گروهی به آبادان رفت و پرچم انگلیس را پایین آورد. بار دوم هم از طرف مرحوم امام مأموریت پیدا کرد به آبادان برود و اعتصاب کارگران شریف صنعت نفت را مدیریت کند تا منجر به صدمه دیدن به مردم نشود.

عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی در انتها خاطر نشان کرد: بازرگان اولین نخست وزیر دوران انقلاب هم هست که آقای عباس شیبانی هم سال های طولانی در نهضت ملی همراه و بعدها همکارشان بودند و جا دارد برای ایشان هم اقدامی مناسب انجام گیرد.

چگونه این خانواده باغ را حفظ کنند؟

مسجد جامعی همچنین در جریان بررسی و لغو مصوبه برج باغ‌ها  با بیان اینکخ گرچه محدودیت‌هایی را برای صاحبان باغ‌ها و فضاهای مشجر ایجاد می‌کنیم اما در قبال آن تسهیلاتی پیش‌بینی نمی‌کنیم که باغ ها و فضاهای مشجر حفظ شوند. گفت: در ونک باغی به نام باغ تاریخی خاندان مستوفی وجود دارد و این باغ را خاندان مستوفی با هزینه بالا نگهداری می‌کنند. از طرفی می‌گوییم باغ را حفظ کنند و از طرفی مثلاً خطوط مترو را کشیدیم که شبکه قنات ها را به هم ریخت و باغ مستوفی از دسترسی به آب محروم شد. پس چگونه این خانواده باغ را حفظ کنند؟

وی در ادامه به باغات به هم پیوسته کن اشاره کرد و گفت: باغات به هم پیوسته کن هم که باغ‌های خاندانی و تاریخی است و خاندان ها برآنند تا آن‌ها را حفظ کنند، از آب و امکانات دیگر بی بهره‌اند و نگهداری آن‌ها دشوار است.

عضو شورای شهر تهران با بیاناین موضوع که شهرداری برای فضاهای سبز متعلق به خود تسهیلاتی قائل می‌شود ادامه داد: لازم است این تسهیلات و رویکرد حمایتی به صاحبان باغ‌ها و فضاهای مشجر هم تعلق گیرد و راهی برای آن پیدا شود. باید توجه داشت که بهره باغ و فضاهای مشجر را همه شهروندان می برند.

وی سپس به مصوبه برج باغ هم اشاره کرد و گفت: اینکه مصوبه برج باغ در جلسه مطرح می‌شود بحث دیگری است و باید بگوییم آن هم اجرا نشد و محدودیت‌هایی داشت.

مسجدجامعی در ادامه به اشکالات این مصوبه پرداخت و بیان کرد: گفتیم در سی درصد این باغ ها می شود ساخت و ساز کرد ولی این ساخت و ساز، تبدیل به برج شد و باقیمانده باغ را هم از ملک اصلی جدا کرده و به عنوان باغ مستقل سند ‌زدند و برای سی درصد آن هم مجوز ساخت‌گرفتند.

وی نتیجه این مصوبه را «شکل گیری فساد ساختارمند» معرفی کرد و گفت: باید از اشخاص خاندان‌هایی که در پی نگهداری باغ‌های خود هستند حمایت کنیم. وقتی کنار باغ مستوفی، باغ ایرانی قرار دارد که شهرداری آن را آبیاری می‌کند باید فکری هم به حال باغ مستوفی کرد. شهرداری با وجود 56 هزار میلیارد بدهی نمی‌تواند برای تملک همه باغ های تهران سرمایه‌گذاری کند.

وی در پایان به ارائه پیشنهاد در این خصوص پرداخت و اظهار داشت: وجود سیاست‌های تشویقی موجب ترغیب صاحبان باغ‌ها برای حفاظت آن می‌شود. اعمال تشویق توافقی راه حل مناسبی برای نگهداری باغ‌هاست.


منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین