|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۰
کد خبر: ۲۰۶۰۷۳
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳
بشار الجعفری گفت: آیا وقت آن نرسیده که دولت آمریکا از اشتباهاتش عبرت بگیرد و آن را تکرار نکند. آیا آنچه در ویتنام، عراق، لیبی، سومالی و یمن انجام دادند کافی نیست.
نماینده دائم سوریه در سازمان ملل اعلام کرد که اظهارات نیکی هیلی و تهدیداتش به منزله تحریک تروریست‌ها برای استفاده از سلاح شیمیایی است.

 به نقل از شبکه خبری المیادین، بشار الجعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در سخنرانی خود در شورای امنیت گفت:‌ اظهارات نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل و تهدیداتش به منزله تحریک تروریست‌ها برای استفاده از سلاح شیمیایی است. از این مسئله به عنوان بهانه‌ای برای تجاوز علیه سوریه استفاده می‌شود. کشورهای حامی تروریسم در سوریه عادت کرده‌اند که هر زمان ارتش سوریه در جنگ علیه تروریسم پیشروی می‌کند، کمپین‌های تبلیغاتی گمراه کننده راه بیندازند.

وی گفت:  ما اقدامات زیادی را برای کاهش مشکلات غیرنظامیان در غوطه اتخاذ کردیم که از جمله آن ایجاد گذرگاه‌های انسانی است. اما با این حال گروه‌های مسلح و حامیانشان در اقدامات ما کارشکنی کردند.

بشار الجعفری گفت: ما از دبیرکل سازمان ملل خواسته‌ایم درباره اوضاع انسانی رقه که ائتلاف آمریکا آن را ویران کرده به تحقیقات بپردازد. امیدواریم که این سازمان توجیه قانونی برای حضور نیروهای آمریکایی در سوریه و تجاوز ترکیه به سوریه ارائه کند.

وی تأکید کرد: دولت سوریه حق دارد از شهروندانش دفاع کرده و براساس قطعنامه‌های شورای امنیت به مبارزه با تروریسم بپردازد. من از نمایندگان آمریکا، انگلیس و فرانسه می‌خواهم دست از نقض قطعنامه‌های شورای امنیت درباره مبارزه با تروریسم بردارند و حمایت سیاسی از گروه‌های تروریستی را متوقف کنند.

بشار الجعفری گفت: آیا وقت آن نرسیده که دولت آمریکا از اشتباهاتش عبرت بگیرد و آن را تکرار نکند. آیا آنچه در ویتنام، عراق، لیبی، سومالی و یمن انجام دادند کافی نیست.

نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل روز دوشنبه گفت، در صورت ناکامی شورای امنیت در راستای اقدام در قبال سوریه، واشنگتن آماده است که در صورت ضرورت خود وارد عمل شود.

وی افزود:

این مسیری نیست که ما ترجیح دهیم اما مسیری است که قبلا نشان داده‌ایم آن را انتخاب می‌کنیم و آماده هستیم که یک بار دیگر نیز همچون قبل در این مسیر قدم بگذاریم. زمانی که جامعه بین‌المللی به طور مکرر از انجام اقدام باز می‌ماند، در مواردی کشورها مجبور می‌شوند که خود دست به اقدام بزنند.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین