|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۲۰۵۹۸۶
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۸
می‌دانم که پلیس ما کم و کسری‌های زیادی دارد اما با این حال باید در ابعاد آموزشی و اجرای قانون و رعایت نکاتی که مردم و مسئولین باید انجام بدهند کار کنیم.
رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: حوادث زمینی برای ما عادی شده است و به همان میزان که به حوادثی مانند سقوط هواپیما توجه می‌شود باید به حوادث زمینی هم توجه کنیم.

 علی نوبخت رئیس کمیسیون بهداشت مجلس در نشست ستاد رسانه‌ای پیشگیری از سوانح و حوادث نوروزی اظهار کرد: با وجود کاهش تلفات حوادث رانندگی هنوز در مقایسه با کشورهای منطقه و جهان میزان تلفات و معلولان ناشی از این حوادث زیاد است. هر چند در گذشته میزان تلفات حدود 27 هزار نفر بود اما حالا به حدود 16 هزار نفر رسیده است. این نشان می‌دهد که روش موفق بوده است و هر که این کار را انجام داده اجرش با خدا که توانستم در جهت نجات جان انسان‌ها این خدمات ارزنده را انجام بدهم.

نوبخت در ادامه گفت: ما در مجلس  و بیرون از مجلس در خدمت دوستان هستیم و برای این مهم هر کاری که بتوانیم انجام می‌دهیم. قسمتی که به مجلس مربوط می‌شود تدوین قانون است که ما در این زمینه فکر نمی‌کنم کمبود قانون داشته باشیم و حتی انباشت قانون هم داریم، ولی اگر برای این کار عظیم نیاز به قانون باشد آماده‌ایم خارج از نوبت در کمیسیون به این مسئله بپردازیم. هر چند که فکر می‌کنم در حال حاضر ما به آموزش نیاز داریم و پس از آن نظارت می‌خواهیم که در نظارت هم نوعی آموزش وجود دارد. در گام بعدی باید به اعمال قانون توجه کنیم. در این بخش است که فکر می‌کنیم جا برای کار زیاد است. مطالعات نشان می‌دهد که مردم ما کمی قانون گریز هستند.

وی افزود: در بعضی زمینه‌ها در راستای اعمال قانون حتی به اعمال خشونت هم نیاز داریم. نمی‌شود کسی قانون شکنی کند و با این کار خود باعث مرگ کسی بشود و باز بگوییم که باید کرامت او حفظ شود.

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس افزود: می‌دانم که پلیس ما کم و کسری‌های زیادی دارد اما با این حال باید در ابعاد آموزشی و اجرای قانون و رعایت نکاتی که مردم و مسئولین باید انجام بدهند کار کنیم.

نوبخت به کم توجهی و حوادث زمینی اشاره کرد و گفت: ما عادت داریم وقتی هواپیمایی دچار سانحه می‌شود به آن بپردازیم و بعد از گذشت 10، 15 روز از حادثه هواپیمای تهران – یاسوج هنوز پرداختن به آن ادامه دارد، اما باید به همان اندازه که به این حوادث پرداخته می‌شود به حوادث زمینی هم توجه شود. حوادث زمینی برای ما عادت شده است.

وی همچنین گفت: این درست است که بعضی جاها جاده‌ها مشکل دارند و خودروهای ما هم دارای اشکال فنی هستند اما هنوز هم دلیل اصلی تصادفات عوامل انسانی است.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین