|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۲۰۵۹۵۳
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱
پامپئو بر این نکته اشاره کرد که در حقیقت هیچکدام از نکات موجود در سخنان پوتین موجب شگفتی جامعه اطلاعاتی یا سیا نشده است.
مدیر آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا صراحتا اعلام کرد، ایالات متحده با دقت استقرار تسلیحات پیشرفته روسیه را زیر ذره‌بین خواهد گرفت.

 مایک پامپئو، مدیر سیا در مصاحبه با فاکس نیوز متعهد شد ایالات متحده آمریکا راهی برای حفاظت از خودش مقابل تسلیحات پیچیده روسیه بیابد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه اوایل ماه حین نطق سالانه برای قانونگذاران کشورش درباره آن سخن گفت.

پامپئو بر این نکته اشاره کرد که در حقیقت هیچکدام از نکات موجود در سخنان پوتین موجب شگفتی جامعه اطلاعاتی یا سیا نشده است.

او تاکید کرد: ما این قضیه را همچون برادرانمان در وزارت دفاع از نزدیک دنبال می‌کنیم و آمریکایی‌ها اطمینان داشته باشند که ما درک درستی از برنامه‌های روسیه داریم و می‌دانیم چگونه آمریکایی‌ها را از گزند تهدیدات ولادیمیر پوتین در امان نگاه داریم.

او در پاسخ به این سوال که آیا تسلیحات هسته‌ای روسیه می‌تواند بر تدابیر دفاعی آمریکا غلبه کند، گفت واشنگتن می‌تواند مقابله به مثل داشته باشد.

پامپئو گفت: هر بار شاهد پیشرفت در سیستم‌های تسلیحاتی یک طرف هستیم؛ سامانه‌های تسلیحاتی روسیه یا چین. آمریکا مطمئن باشد که ما تدابیر دفاعی لازم برای پاسخ دادن به آنها را داریم.    

پوتین اول مارس در نطق سالانه خطاب به مجلس فدرال کشورش به معرفی سامانه‌های تسلیحاتی جدید روسیه پرداخت. یکی از مهمترین نکات سخنان پوتین این بود که روسیه موشک مافوق صوت آوانگارد را طراحی و تولید کرده است که قادر است پرواز قاره‌پیما با سرعت ۲۰ ماخ یا بالاتر داشته باشد. او همچنین به موشک‌های قاره‌پیمایی اشاره کرد که قادر به حمل کلاهک‌های هسته‌ای مافوق صوت است.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین