|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۲۰۵۹۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲
یکی از نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی، روز گذشته در گفتگو با یکی از سایتهای خبری ضمن طرح ادعاهایی، همچنین مدعی احتمال هدایت استیضاح سه وزیر کابینه توسط محمود واعظی رییس دفتر ریاست جمهوری شده بود.
در پی انتشار مصاحبه یکی از نمایندگان مجلس و طرح ادعای احتمال هدایت استیضاح سه وزیر کابینه از درون دولت و از جمله توسط محمود واعظی، یک مقام مسوول در دفتر رییس جمهور این ادعا را نشانه وجود پروژه ای با انگیزه های سیاسی، مصداق نشر اکاذیب، بی پایه و خلاف واقع دانست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید؛این مقام مسوول در گفتگو با ایرنا، افزود: دولت، مجموعه ای یکپارچه است و رئیس جمهوری، رییس دفتر رئیس جمهور و مجموعه وزرا و اعضای کابینه از سه وزیر یاد شده قویا حمایت می کنند.

وی استیضاح را حق قانونی مجلس دانست، لکن ادامه داد: استیضاح فرصتی نیز برای بیان گزارش اقدامات انجام شده و شفافیت در فرایند اقدامات و پیگیری ها است و اگر چه در مقطع زمانی فعلی، اولویت های مهمتری برای خدمت به کشور و ملت وجود دارد، اما وزرای استیضاح شده با قدرت از عملکرد خود در خانه ملت دفاع خواهند کرد.

این مقام مسوول در دفتر رییس جمهور با تکذیب و بی پایه خواندن ادعای هدایت استیضاح ها از درون دولت و از جمله دکتر واعظی، گفت: رییس دفتر رییس جمهور طی هفته گذشته، گفتگوهای متعدد و برنامه ای منسجم برای حضور قوی وزرا در جلسه استیصاح را تدوین و مدیریت نموده است که جلسه اخیر وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی، راه و شهرسازی و نیز کشاورزی با حجت الاسلام و المسلمین دکتر روحانی یکی از آنهاست.

وی یادآور شد که در همین راستا رئیس دفتر رییس جمهور به همراه معاون اول رییس جمهور در جلسه بررسی استیضاح سه وزیر در مجلس شورای اسلامی حضور خواهد یافت.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر روحانی در جلسه یکشنبه شب دولت، با اشاره به استیضاح سه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی در مجلس شورای اسلامی؛ آن را حق نمایندگان و فرصتی برای تبیین خدمات دولت دانست و اظهار امیدواری کرد که استفاده از این حق قانونی با لحاظ روح و لب قانون که رعایت مصلحت کشور، مصالح عمومی و منافع ملی است، انجام شود.

رییس جمهوریی ضمن اعلام حمایت و پشتیبانی قاطع دولت از هر سه وزیر، وزرای استیضاح شده را به ارایه توضیحات دقیق و روشن از خدمات خود توصیه و مردم را در کنار نمایندگان، مخاطبان این سخنان ذکر کرد و آگاهی مردم از خدمات دولت و دستگاه های مورد استیضاح را مورد تأکید قرار داد.
رئیس جمهور با یادآوری اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی شش ماه قبل به همین وزرا رأی اعتماد داده اند، این مدت را زمان کمی برای تردید در اعتماد به آنها دانسته و اظهار امیدواری کرد که این استیضاح باز هم با رأی اعتماد نمایندگان به وزرای مورد نظر همراه باشد.

 یکی از نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی، روز گذشته در گفتگو با یکی از سایتهای خبری ضمن طرح ادعاهایی، همچنین مدعی احتمال هدایت استیضاح سه وزیر کابینه توسط محمود واعظی رییس دفتر ریاست جمهوری شده بود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین