|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۲۰۵۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹
پیش‌تر، رهبر کره‌شمالی پیشنهاد دیدار با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا را مطرح کرد و در مقابل، واشنگتن موافقت خود را با این مساله اعلام و خاطرنشان کرد که درباره زمان و مکان این نشست بعدا توافق می‌شود.
رهبر کره‌شمالی «تمایل قوی» خود را برای امضای توافق صلح با ایالات متحده و برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور ابراز کرده ولی واشنگتن از دهه‌ها پیش این مساله را نادیده می‌گرفته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید؛ روزنامه «تونا ایلبو» کره‌جنوبی به نقل از یک مقام ارشد در ریاست‌جمهوری این کشور، نوشت که «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی در جریان نشستی با هیات کره‌جنوبی در پیونگ‌یانگ، تمایل خود را برای عادی‌سازی روابط کشورش با ایالات متحده ابراز کرد.

این منبع گفت: «هدف نهایی کیم جونگ اون، امضای توافق صلح با ایالات متحده و برقراری روابط دیپلماتیک طبیعی است که بازگشایی سفارت آمریکا در پیونگ‌یانگ را شامل می‌شود».

به گزارش ایلنا به نقل از نووستی،پیش‌تر، رهبر کره‌شمالی پیشنهاد دیدار با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا را مطرح کرد و در مقابل، واشنگتن موافقت خود را با این مساله اعلام و خاطرنشان کرد که درباره زمان و مکان این نشست بعدا توافق می‌شود.

طبق این گزارش، مقام‌های کره‌شمالی پیشنهاد امضای توافق صلح با ایالات متحده را از دوران حکومت «کیم ایل سونگ»- اولین رهبر جمهوری دموکراتیک کره‌شمالی و پدربزرگ کیم جونگ اون-مطرح کرده‌اند ولی واشنگتن پیوسته این مساله را نادیده می‌گرفت.

بنا بر گزارش‌ها، کیم جونگ‌اون، رهبر کره شمالی که از دونالد ترامپ برای دیدار و گفت‌وگو دعوت کرده‌، پیشنهاد داده است که آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای حکومت خود را به‌حال تعلیق درآورد.

ترامپ، شنبه در حساب کاربری‌اش در توئیتر نوشته بود «کره‌شمالی از ۲۸ نوامبر ۲۰۱۷ دیگر آزمایش موشکی انجام نداده است و قول داده که در جریان ملاقات‌های ما نیز آن را انجام ندهد. معتقدم که آنها به این تعهد خود پایبند خواهند بود.»

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین