|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۶
کد خبر: ۲۰۵۸۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷
رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا اواخر ژانویه گذشته در نشستی در شهر پاریس با موضوع خلع تسلیحات شیمیایی اتهامات مشابهی را به دمشق زد و مدعی شد: مسئولان سوریه در ۲۲ ژانویه از سلاح‌های شیمیایی علیه غیرنظامیان در غوطه شرقی استفاده کردند.
وزیر دفاع آمریکا اعتراف کرد، هیچ مدرک موثقی دال بر استفاده از سلاح‌های شیمیایی در غوطه شرقی وجود ندارد.

 به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا در جمع خبرنگاران اعلام کرد: اکنون نیز گزارش‌هایی درباره حملات شیمیایی در غوطه شرقی دریافت می‌کنیم اما هیچ سندی که بتوانیم آن را به شما ارائه کنیم، وجود ندارد. من در جریان گزارش‌های منتشر شده درباره استفاده از گاز کلر در سوریه و نیز بمباران‌ها هستم. به نظر می‌رسد آنچه که پیش از این در حلب و نیز در حمص شاهد آن بودیم در حال تکرار است.

رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا اواخر ژانویه گذشته در نشستی در شهر پاریس با موضوع خلع تسلیحات شیمیایی اتهامات مشابهی را به دمشق زد و مدعی شد: مسئولان سوریه در ۲۲ ژانویه از سلاح‌های شیمیایی علیه غیرنظامیان در غوطه شرقی استفاده کردند.

وزارت خارجه آمریکا نیز مدعی شد: روسیه از تمامی فرصت‌ها برای حمایت از بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه استفاده می‌کند.

در مقابل وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: تلاش‌های واشنگتن برای متهم کردن دمشق به استفاده از سلاح‌های شیمیایی بر اساس شایعاتی است که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده‌اند و واشنگتن درمورد این اتهامات تحقیقی را انجام نداده است.

ماتیس در مسقط، پایتخت عمان دیداری با سلطان قابوس،‌ پادشاه این کشور درباره مسائل امنیتی فعلی در یمن داشت.

این اولین سفر ماتیس به عمان از زمان انتصابش در این سمت محسوب می‌شود.

وزیر دفاع آمریکا در جمع خبرنگاران گفت: وحدت کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس تحت خطر قرار دارند و به همین دلیل تمایل دارم در جریان اقداماتی که سلطان قابوس در این زمینه در پیش گرفته و نیز وضعیت فعلی مرزهای عمان با یمن و نیز جنگ داخلی در آنجا قرار بگیرم.

ماتیس افزود: ما بر این باوریم که همبستگی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس در حفظ ثبات منطقه بسیار اهمیت دارد.

قرار است ماتیس این سفر با همتای عمانی خود و نیز تعدادی از مسئولان عالی‌رتبه این کشور دیدار و گفت‌وگو کند.

ماتیس در جمع خبرنگاران در مسقط درباره وضعیت فعلی غوطه شرقی گفت: ما به صورتی آشکار بیان کردیم که استفاده از گاز کلر علیه مردم و غیرنظامیان در هر میدان نبردی "اقدامی نابخردانه" است.

وی پیشتر نسبت به استفاده از گاز کلر به عنوان اسلحه‌ای در درگیری‌ها در سوریه به ویژه در غوطه شرقی هشدار داده بود.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین