|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۲۰۵۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۳
عضو ناظر در شورای انتقال پایتخت، گفت: در جلسه اخیر شورا اعضا مکلف شدند تا چند نقطه را به عنوان انتقال پایتخت پیشنهادی در دستورکار شورا بیاورند.
عضو ناظر در شورای انتقال پایتخت، گفت: در جلسه اخیر شورا اعضا مکلف شدند تا چند نقطه را به عنوان انتقال پایتخت پیشنهادی در دستورکار شورا بیاورند.

ابوالفضل ابوترابی عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای ساماندهی مرکز سیاسی و اداری کشور و ساماندهی و تمرکززدایی از تهرانبا اشاره به جلسه اخیر این شورا، گفت: این جلسه با حضور اسحاق جهانگیری رئیس شورا و معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.

وی با بیان اینکه موضوع مشکلات و گسترش حمل و نقل عمومی در پایتخت یکی از مهمترین مسائل مطروحه در این جلسه بود، افزود:در این جلسه اعضا مکلف شدند که چند نقطه را به عنوان انتقال پایتخت پیشنهادی در دستورکار شورا بیاورند که این موضوع گامی به جلو بوده و رئیس جمهور نیز از این موضوع حمایت کرده است.

عضو ناظر در شورای انتقال پایتخت با بیان اینکه در حال حاضر 225 دانشگاه کوچک و بزرگ در این شهر وجود دارند که این دانشگاه‌ها به مرکزی برای جذب جمعیت از تمام ایران به تهران شده است، تصریح کرد:خروج دانشگاه‌ها، پادگان‌ها کارخانه‌های بزرگ و همچنین انتقال پایتخت سیاسی و اداری از تهران مکمل یکدیگر هستند، که باید اجرایی شود.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس با یادآوری اینکه تمرکززدایی اداری و مالی از تهران و شهرهای بزرگ در دستورکار این شورا قرار دارد، اظهار داشت:اجرای  همه مواردی که ذکر شد در  قالب طرحی که به قانون تبدیل شده مطرح و تنها نیاز به تصمیم‌گیری و اراده سیاسی دارد.

ابوترابی با بیان اینکه آئین‌نامه اجرایی این قانون (انتقال پایتخت سیاسی و اداری کشور) تا کنون تدوین نشده است، گفت:مقرر شده تا در جلسه بعدی شورا که در اواخر اردیبهشت سال آینده برگزار می‌شود، مسئولان وزارت راه و شهرسازی آئین‌نامه اجرایی قانون مذکور را به اعضای شورا ارائه دهند.

منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین