|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۲۰۵۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸
واشنگتن تاکید کرده است هر گفت و گویی که انجام شود مساله خلع سلاح هسته ای کره شمالی محور آن خواهد بود و اینکه این برنامه به طور کامل رها شود.
 منابع آگاه در دولت آمریکا گفته اند این کشور هنوز حتی حاضر نشده است در باره جدی بودن مذاکرات این کشور و کره شمالی گفت و گو کند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری یونهاپ، شماری از منابع آگاه در آمریکا در مصاحبه هایی گفته اند که اصلا موضوع مذاکره به طور جدی مورد گفت و گو قرار نگرفته است.

این منابع افزوده اند آنچه اکنون مطرح شده این بوده که رهبر کره شمالی برای رییس جمهور آمریکا دعوتنامه ای برای گفت و گوی مستقیم و چهره به چهره داده که مورد قبول طرف آمریکایی قرار گرفته است.

'چونگ یویی یونگ' مشاور امنیت ملی کره جنوبی که به آمریکا سفر کرده است این دعوتنامه را در اختیار آمریکا قرار داده و بر اساس این گزارش دونالد ترامپ رییس جمهور این کشور آن را قبول کرده است.

بر همین مبنا اعلام شده است که طرفین قرار تا دو ماه دیگر و احتمالا در ماه می سال جاری میلادی گفت و گو خواهند کرد مذاکراتی که چین و کره جنوبی هم از آن استقبال کرده اند.

واشنگتن تاکید کرده است هر گفت و گویی که انجام شود مساله خلع سلاح هسته ای کره شمالی محور آن خواهد بود و اینکه این برنامه به طور کامل رها شود.

این موضوع نیز اکنون مطرح شده است که در صورت پیشرفت در گفت و گوها و پس از موافقت طرفین، بازرسی ها از تاسیسات هسته ای کره شمالی از سرگرفته شود.

آمریکا مدعی شده است کره شمالی همچنان در راکتور هسته ای این کشور پلوتونیم تولید می کند تا بتواند از آن برای ساخت تسلیحات هسته ای استفاده کند.

رهبر کره شمالی از ابتدای سال جاری میلادی در سخنرانی سال نو خود اعلام کرد که به دنبال بهبود روابط دو کره و مصالحه طرفین است و پس از آن قبول کرد اجلاس سران دو کره برگزار شود و حال برای پیشبرد نشست با رییس جمهور آمریکا برنامه ریزی می کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین