|
|
امروز: پنجشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۷
کد خبر: ۲۰۵۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۸
افرادی مانند مرحوم اردستانی با اراده خویش و ثبت وقایع جنگ، مانع انحراف و تحریف در وقایع هشت سال دفاع مقدس شدند.
  دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دفاع مقدس مملو از اسناد و مدارک است و هیچ جنگی به اندازه دفاع مقدس اسناد واقعی ندارد.

محسن رضایی روز جمعه در مراسم اولین سالگرد درگذشت حسین اردستانی رئیس فقید مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه که در مسجد ولیعصر(عج) برگزار شد، افزود: دفاع مقدس مملو از اسناد و حقایقی است که راه هرگونه تحریف و انحراف را در این رویداد بزرگ مانع می شود.

وی ادامه داد: افرادی مانند مرحوم اردستانی با اراده خویش و ثبت وقایع جنگ، مانع انحراف و تحریف در وقایع هشت سال دفاع مقدس شدند.

رضایی با اشاره به تاثیرات انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس در سرنوشت جوانان، اظهار کرد: در دوران قبل از انقلاب جوانان ما هویت خود را از دست داده بودند اما در جریان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به زندگی خود معنا دادند و به توانایی های خود پی بردند.
دبیر تشخیص مصلحت نظام یکی دیگر از آثار هشت سال دفاع مقدس را خودباوری و اعتماد به نفس جوانان ذکر کرد و گفت: بدون خودباوری خلاقیت در جامعه شکل نمی گیرد.

وی با بیان این که جنگ یک راه برای ما بود، افزود: راویان دفاع مقدس و از جمله مرحوم اردستانی این مساله را می دانستند و تلاش می کردند که افرادی این راه را کور و مه آلود نکنند.

دبیر تشخیص مصلحت نظام گفت: مرحوم اردستانی زمانی که متوجه شد در اردوهای راهیان نور برخی از راویان حقایق جنگ را به درستی بیان نمی کنند، در ایام راهیان نور به مناطق جنگی رفت و به عنوان راوی برای جوانان و دانشجویان روایت کرد و آماده شده بود که گروهی را در مرکز تحقیقات سپاه برای این کار آموزش دهد.

وقتی در جنگ مستقیم بودیم 30 درصد بودجه هزینه جنگ شد

رضایی با انتقاد از برخی افراد که ادعا می کنند کشور ایران در سوریه کمک مالی کرده است، گفت: ما در زمان هشت سال دفاع مقدس حدود 22 میلیارد دلار از بودجه 120 میلیارد ارزی کشور را صرف جنگ کردیم یعنی کمتر از 20 درصد و از درآمد ریالی کشور نیز 30 تا 35 درصد هزینه جنگ شد و این در حالی بود که مستقیم در جنگ بودیم.

وی افزود: در سوریه پول و مهمات نمی جنگد بلکه ارزش ها و اعتماد به نفس که ریشه در انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس ما دارد، می جنگد.

دبیر تشخیص مصلحت نظام با بیان این که جنگ یک راه و یک رویداد عظیم تاریخی است، افزود: جنگ عامل موفقیت کسانی است که مورد تجاوز قرار گرفتند.

وی ادامه داد: افرادی پس از دفاع مقدس می خواهند جنگ و هدایت های امام راحل را زیر سئوال ببرند و برای مبارزه با این افراد مجاهدینی مانند مرحوم اردستانی را می خواهیم که در مقابل این افراد بایستند و این برهه از زمان نیز مجاهدین خود را می خواهد.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین