|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۶:۱۷
کد خبر: ۲۰۵۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶
امام جمعه قم در ادامه با اشاره به مواضع برخی کشورها در خصوص مسائل ایران، بیان داشت: امروز شاهدیم که برخی‌ها سخنان نابجایی علیه ایران به زبان می‌آورند و ما در عین حالی که اصل عزت و مصلحت را در روابط خارجی در نظر داریم اما در برابر این مواضع زشت باید ایستادگی کرد.
  امام جمعه قم حرمت شکنی‌ها در برپایی جشن شهرداری تهران را محکوم کرد و گفت: مردم متدین در برابر حرمت شکنی‌ها و رواج ضد ارزش‌ها در جامعه حساس هستند.

آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای این شهر برگزار شد در سخنانی با اشاره به فرارسیدن میلاد با برکت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: در موضوع زن دین مقدس اسلام مهمترین اندیشه حقوقی، اخلاقی و فلسفی را بیان نموده است که این نظریه تنها برای گذشته نبوده و دنیای امروز با تمام پیشرفت‌هایش به این الگو و سبک زندگی نورانی نیازمند است.

وی عنوان کرد: زنان و دختران ایران اسلامی پس از پیروزی انقلاب وارد یک مرحله جدیدی شده‌اند و این مسیر ادامه دارد؛ البته شاهدیم دشمنان در فضای مجازی توطئه‌های بسیاری برای از بین بردن بنیان‌های عفاف و حجاب می‌کنند.

 مدیر حوزه‌های علمیه کشور در ادامه عنوان کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) در همه ابعاد برای زنان و مردان جامعه الگو هستند.

در عرصه مبانی دینی با کسی تعارف نداریم

وی در بخش دیگری از سخنان خود در واکنش به برپایی جشن حاشیه‌دار روز زن توسط شهرداری تهران در برج میلاد، اظهار داشت: ما در عرصه مبانی دینی با کسی تعارف نداریم و این اقداماتی که اخیراً صورت گرفته است و مسئولان با حضور خود آن را تأیید کردند قابل قبول نیست.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه اسلام دین شادی است و شادی باید در زندگی و جامعه مهم شمرده شود، اظهار داشت: حوزه علمیه در این زمینه دارای اندیشه روشن در خصوص ترویج شادی حلال در میان جوانان و نوجوانان است.

 وی با بیان اینکه مراجع تقلید و حوزه‌های علمیه و همچنین مردم متدین در برابر حرمت شکنی‌ها و رواج ضد ارزش‌ها و همچنین زیر پا گذاشتن معیارهای الهی حساس هستند، افزود: این حرمت شکنی‌ها با صدای رسا محکوم می‌شود و مسئولان باید تلاش کنند برای سرگرمی و شادی حلال برنامه‌ریزی درستی داشته باشند و نهادهای مختلف فرهنگی و همچنین حوزه‌ها باید در این راستا کمک کنند.

ایران اسلامی امروز در برابر خواسته‌های شیطانی دشمنان ایستاده است

امام جمعه قم در ادامه با اشاره به مواضع برخی کشورها در خصوص مسائل ایران، بیان داشت: امروز شاهدیم که برخی‌ها سخنان نابجایی علیه ایران به زبان می‌آورند و ما در عین حالی که اصل عزت و مصلحت را در روابط خارجی در نظر داریم اما در برابر این مواضع زشت باید ایستادگی کرد.

وی با اشاره به سفر وزیر خارجه فرانسه به ایران بیان داشت: وی قبل از آمدن و پس از رفتن ایران حرف‌های نامربوط در خصوص کشورمان به زبان آورد و ما می‌دانیم که آنها در مقاطع مختلف عهد شکنی‌هایی داشتند که ملت و مسئولان باید در برابر آنها بایستند.

آیت الله اعرافی افزود: دشمنان و آمریکایی‌ها باید بدانند که دوره بزن و دررو تمام شده است و ما اجازه فضولی‌های بیجا در جهان اسلام را نمی‌دهیم چرا که امروز انقلاب اسلامی به رهبری مقام معظم رهبری در برابر خواسته‌ها و آرمان‌های شیطانی آنها ایستاده است.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین