|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۲۰۵۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱
در این خصوص برای جمع آوری کمکهای مردمی پویشی راه اندازی و 60 میلیارد ریال کمک مردمی جمع آوری شد و از محل این کمک های مردمی سه محموله به منطقه ارسال شد.
  دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: برای پیدا کردن اجساد جانباختگان حادثه سقوط هواپیمای تهران – یاسوج، امدادگران این جمعیت در ارتفاع سه هزار متری اردو زده و جستجو برای اجساد را ادامه می دهند.

محمود محمدی نسب روز جمعه در چهارمین مجمع عمومی جمعیت هلال احمر کشور که در مشهد برگزار شد، افزود: پس از سقوط هواپیمای تهران - یاسوج، امدادگران هلال احمر نقش خدمات رسانی خود را به بهترین نحو ممکن انجام دادند.

وی بیان کرد: برای پیدا کردن لاشه هواپیما از نیروی هوافضای سپاه درخواست کمک شد که بعد از 48 ساعت لاشه هواپیما پیدا شد و بعد از آن امدادگران جمعیت هلال احمر مشغول پیدا کردن اجساد شده اند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره به فعالیت های برون مرزی این نهاد و کمک رسانی به مسلمانان میانمار گفت: در این خصوص برای جمع آوری کمکهای مردمی پویشی راه اندازی و 60 میلیارد ریال کمک مردمی جمع آوری شد و از محل این کمک های مردمی سه محموله به منطقه ارسال شد.

محمدی نسب از مستندسازی کمک رسانی و امدادرسانی به زلزله کرمانشاه برای نخستین بار در تاریخ فعالیت این جمعیت خبر داد و گفت: این مستندسازی در راستای بررسی چالش ها و شناسایی نقاط ضعف و قوت انجام می شود.

وی افزود: امداد و نجات، آواربرداری، جستجوی افراد زنده و جمع آوری قربانیان در ساعات اولیه پس از زلزله کرمانشاه توسط امدادگران جمعیت هلال احمر انجام شد و پس از آن داوطلبان جوان هلال احمر اقدام به جذب مشارکت های مردمی کرد که در زلزله کرمانشاه کمک های نقدی مردم به حساب جمعیت هلال احمر 630 میلیارد ریال بود.

وی هزینه کرد کمک های نقدی مردمی را در چند محور عنوان و بیان کرد: این کمک ها برای افرادی که اعضای خانواده خود را از دست داده اند یا شاهد تولدی در خانواده خود بوده اند و یا در قالب اعطای عیدی به خانواده های حادثه دیده هزینه می شود.

وی به چالش های پیش روی زلزله زدگان اشاره کرد و گفت: یکی از مهم ترین چالش های پیش رو گرمای هوا در منطقه است که از محل کمک های نقدی مردمی تهیه کولر در دستور کار قرار دارد.

* در زلزله کرمانشاه به هلال احمر ظلم شد

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی نیز گفت: زلزله 21 آبان ماه کرمانشاه، اولین زمین لرزه بعد از گسترده شدن شبکه های اجتماعی بود و خواسته یا ناخواسته ظلم هایی به جمعیت هلال احمر شد و حال آنکه مردم زلزله زده از خدمات جمعیت هلال احمر رضایت داشتند.

علی اصغر پیوندی اظهار کرد: وظیفه سازمانی هلال احمر حضور 45 تا 2 ماهه در منطقه کرمانشاه برای کاهش درد مردم است اما حضور امدادگران و نیروهای جمعیت هلال احمر در مناطق زلزله زده همچنان ادامه می یابد.

وی با اشاره به اینکه یک سوم انبارهای جمعیت هلال احمر استانداردهای شانزده گانه را دارند، افزود: در زمان وقوع زلزله کرمانشاه با کمک مردم توانستیم این کمبودها را جبران کنیم.

وی گفت: دبیرکل جمعیت صلیب سرخ پس از زلزله کرمانشاه به ایران سفر کرد و یک قرارداد به مبلغ 23 میلیون فرانک سوییس با وی منعقد شد تا کمکهای مردمی را جمع آوری و در مدت یک سال به ایران ارسال کنند.

پیوندی با اشاره به برگزاری مجمع عمومی فدراسیون جهانی صلیب سرخ اظهار کرد: در 189 کشور عضو این مجمع، ایران را به عنوان یکی از 19 کشور عضو شورای حکام انتخاب کردند که ایران می تواند نقش مهمی در آینده و راهبرد و سیاستگذاری فدراسیون داشته باشد.
رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره فعالیت 14 مرکز بهداشتی و درمانی این نهاد در خارج از کشور گفت: تلاش شده است با ساماندهی این مراکز و بازتعریف نقش هلال احمر، این نهاد حضور موثرتری داشته باشد.

پیوندی از تامین اعتبار برای تجهیز امکانات امداد و نجات هلال احمر خبر داد و گفت: 10 درصد معادل 200 میلیارد تومان به بودجه سال 97 جمعیت هلال احمر اضافه شد تا بتوان با این مبلغ انبارها را بازسازی کرد.

* مشکل هلال احمر، کاستی در ارتباط گیری با مردم است

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر نیز گفت: مشکل هلال احمر، کاستی در ارتباط گیری با مردم است و این موضوع باعث شده که دشمن از طریق فضای مجازی در هنگام بروز حوادث، خدمات رسانی هلال احمر را زیر سوال ببرد.

حجت الاسلام عبدالحسین معزی اظهار کرد: متاسفانه مردم جمعیت هلال احمر را نمی شناسند زیرا این جمعیت نتوانسته از طریق فضای مجازی و ارتباط گیری موثر خود را به مردم بشناساند و استفاده موثر از فضای مجازی، تشکیل پویش ها و... داشته باشد.

وی افزود: این نقیصه باعث شده که هنگام بروز حوادث جراید و روزنامه ها و برخی دیگر هر کدام از دیدگاه خود مطالبی را عنوان کنند که با واقعیت ها سازگار نباشد.

وی بهره بردن از امکانات دیجیتالی و فضای مجازی، شفاف سازی اقدامات و امکانات برای مردم را برای افزایش جمعیت امدادگران هلال احمر و شناساندن این نهاد به مردم ضروری دانست.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر بیان کرد: فرق خدمت غیرمسلمانان در صلیب سرخ به مردم با خدمت امدادگران مسلمان هلال احمر به مردم این است که اخلاق مداری از دیدگاه صلیب سرخ رعایت استانداردها در ارائه خدمات است اما اخلاق در دین اسلام، به معنای فضیلت نفسانی است.

وی بالاترین سرمایه جمعیت هلال احمر را اعتماد مردم دانست و گفت: حضور یک میلیون امدادگر در این جمعیت نشان دهنده اعتماد مردم است، اگر این اعتماد از بین برود، خسارت جبران ناپذیری به جمعیت هلال احمر وارد می شود.

به گزارش ایرنا، چهارمین دوره مجمع عمومی جمعیت هلال احمر با حضور مدیران هلال احمر در استان های مختلف، نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، دبیر کل جمعیت، استاندار خراسان شمالی و مدیران ستادی این نهاد در محل هتل سی نور مشهد برگزار شد.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین