|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۴
کد خبر: ۲۰۵۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳
برای پیشبرد اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران انتخاب مدیران شایسته یک ضرورت است و باید حتما برای علم مدیریت در کشور اهمیت قائل شویم زیرا زمانی که صحبت از شایسته سالاری است یعنی باید افراد شایسته تربیت و بعد هم در مناصب مدیریتی استفاده شوند.
  عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه مشکلات امروز مربوط به حوزه مدیریتی است، گفت: متأسفانه از افراد مناسب در جای مناسب استفاده نمی شود.

 سید مصطفی میرسلیم پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در دفتر حزب موتلفه اسلامی سیستان و بلوچستان در زاهدان برگزار شد، اظهار داشت: برای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی نیاز به اتحاد و یکپارچگی در بین همه آحاد جامعه از جمله مسئولین و مردم است.

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی افزود: پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، به غیر از لطف و کمک الهی، مرهون عوامل متعددی است که از جمله مهم ترین آن ها اتحاد، همکاری، همدلی و همیاری مردم بود.

وی با اشاره به لزوم وحدت و یکدلی در کشور ادامه داد: سرنوشت کشور ما در حفظ یکپارچگی آن است و اگر بخواهیم خودمان این سرنوشت را رقم بزنیم باید از هر عاملی که موجب برهم زدن این وحدت می شود دوری کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مسئولان هم باید بلند نظری داشته باشند و به هیچ وجه به صورت حذفی برخورد نکنند زیرا استقلال حرف اول نظام جمهوری اسلامی ایران بوده و هست.

وی با تاکید بر اینکه ایران باید توسط ایرانیان مدیریت شود، خاطرنشان کرد: این یعنی به بیگانگان اعتماد نکنیم و کس دیگری برای ما تصمیم گیری نکرده و از امکانات کشور ما استفاده نکند و ما ابزاری برای دیگران نباشیم.

میرسلیم با اشاره به اینکه با حرکت عادی و سست نمی شود کارهای بزرگ انجام داد، تصریح کرد: امروز کشور نیازمند یک همت جدی و عزم راسخ است و باید برای استفاده از ظرفیت ها و استعدادهای بی‌نظیر کشور برنامه ریزی لازم انجام شود.

وی بیان داشت: وجود گرایش های مختلف سیاسی برای کشور بسیار مفید است و موجب پیشرفت در امور می شود به شرط اینکه همه بلند نظری داشته و همدیگر را تحمل و به همدیگر کمک کنند.

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اینکه رقابت سیاسی با مبارزه سیاسی متفاوت است، افزود: رقابت سیاسی یعنی رقابت برای انجام امور خیر نه اینکه به دنبال تسویه حساب های سیاسی باشیم.

وی ادامه داد: برای پیشبرد اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران انتخاب مدیران شایسته یک ضرورت است و باید حتما برای علم مدیریت در کشور اهمیت قائل شویم زیرا زمانی که صحبت از شایسته سالاری است یعنی باید افراد شایسته تربیت و بعد هم در مناصب مدیریتی استفاده شوند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید براینکه شایسته گزینی کار سختی است، خاطرنشان کرد: قطعا انتخاب مدیران در مناصب مختلف مدیرتی باید برای اساس شایستگی آن‌ها باشد نه براساس ارتباط های دوستانه و یا خانوادگی.

وی با تاکید بر اینکه مشکل ما در کشور در حوزه مدیرتی است، تصریح کرد: متاسفانه امروز از افراد مناسب در جای مناسب استفاده نمی شود و افراد به درستی در جای خودشان قرار نگرفته اند که این روند باید اصلاح شود.

میرسلیم با تاکید بر اینکه در قانون اساسی هیچ تفاوتی در بین افراد وجود ندارد، اظهار داشت: به عنوان مثال طرح رسیدگی به درآمدهای نامشروع مدیران و مسئولان نشان دهنده این است که بسیاری از مدیران سرجای خود نیستند.

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی افزود: البته طرح موضوع بررسی اعاده اموال نامشروع به صورت عام اقدام درستی نبود زیرا بر طبق قانون باید با متخلف برخورد شود و این قانون در حال حاضر هم وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه مطرح کردن این موضوع از ابتدا غلط بود، ادامه داد: با طرح اینگونه موضوعات نباید به مردم القا شود که تمام مدیران و مسئولان کشور متخلف بوده و هستند و اموال نامشروع دارند، زیرا اینگونه نیست.

میرسلیم گفت: اگر از ابتدا ملاک انتخاب مدیران شایسته سالاری باشد قطعا این مسائل پیش نمی آید البته وضع قانون در این زمینه کار بسیار خوبی است و قطعا به کار قضا کمک می کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: البته ما مدافع این موضوع هستیم که تمام امور بانکی کشور به ویژه در سطح دولت کاملا شفاف باشد و تمامی اطلاعات در اختیار مردم قرار بگیرد و حقوق‌ها شفاف باشد.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین