|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۲۰۵۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۰
رئیس پلیس تهران بزرگ گفت: افرادی که چهارشنبه سوری از خودرو مواد محترقه پرتاب می کنند بازداشت و خودروهایشان توقیف می شود.
 رئیس پلیس تهران بزرگ گفت: افرادی که چهارشنبه سوری از خودرو مواد محترقه پرتاب می کنند بازداشت و خودروهایشان توقیف می شود.

سردار حسین رحیمی رئیس پلیس تهران بزرگ با حضور در برنامه زنده تلویزیونی شبکه 5 سیما اظهار کرد:با توجه به نزدیک شدن به پایان سال و حضور مردم در مراکز خرید، تکلیف پلیس را در برقراری نظم و امنیت و مدیریت ترافیک سنگین تر کرده است که آن را وظیفه با ارزش خود می دانیم.

وی با بیان اینکه برای حضور ماموران در بازارهای بزرگ و مراکز خرید برنامه ریزی مفصلی کرده ایم، افزود:ماموران ملبس به لباس پلیس و لباس شخصی برای پیشگیری سرقت فعال شده اند.

رئیس پلیس تهران بزرگ ادامه داد:با نزدیک شدن به آخر سال با افزایش ۳۰ درصدی ترافیک شهری مواجه شده ایم.

سردار رحیمی افزود:برای بازارچه های موقت خرید که در سطح شهر برپا شده است اقدامات لازم برقراری امنیت و تسهیل ترافیک در نظر گرفته ایم.

وی ادامه داد:بیش از یک ماه است در زمینه برخورد با فروشندگان مواد محترقه و نظارت بر واحدهای صنفی از طریق نظارت بر اداره اماکن صورت گرفته است و روز جاری ۳ انبار دپوی مواد محترقه پلمپ شد و قبلا نیز ۹ انبار پلمپ شده بود.

رئیس پلیس تهران بزرگ گفت: پلیس با شادی مردم مخالف نیست و از سنت ها استفاده کنند ولی با رفتارهایی که مخل نظم باشد و ثانیا آزار و اذیت همسایگان را در پی داشته باشد و ثالثا مصدومیت و خسارات به همراه داشته باشد خط قرمز پلیس است و شدیدا با آن ها برخورد می کند.

سردار رحیمی بیان کرد: از روز سه شنبه ساعت 2 تمامی نیروها پلیس در آماده باش خواهند بود و افرادی که از خودرو مواد محترقه پرتاب می کنند و موجب اخلال در نظم می شوند هم خود بازداشت می شوند و هم خودروهایشان توقیف می شود.

وی با تاکید بر اینکه پلیس با مواد محترقه استاندارد و مجاز مشکلی ندارد،گفت:آنچه مورد نظر پلیس است مواد محترقه خطرناکی است که آرامش روحی و روانی شهروندان را برهم می زند و حتما با فروشندگان این مواد برخورد خواهیم کرد و از خانواده ها می خواهم فرهنگ صحیح شادی را به فرزندان خود آموزش دهند.

رئیس پلیس تهران بزرگ بیان کرد: آمار استفاده از مواد محترقه خطرناک نسبت به سال های گذشته کاهش پیدا کرده و تلاش پلیس تهران نقش مهمی در این زمینه داشته است، چرا که نظارت لازم بر محل های دپوی مواد محترقه و جلوگیری از پخش آن داشته ایم و صد میلیون عدد مواد محترقه را تا امروز کشف کرده ایم.

سردار رحیمی گفت:برای پنجشنبه و جمعه آخر سال برنامه ریزی کرده ایم تا شهروندان در امنیت کامل در بهشت زهرا حاضر و زیارت اهل قبور داشته باشند.

وی تصریح کرد:به شهروندانی که قصد سفر دارند توصیه داریم از هم اکنون آمادگی های سفر با خودرو را داشته باشند و نواقص خودرو را برطرف و با ایمنی رانندگی کنند.

وی با تاکید براینکه توصیه انتظامی این است نسبت به رفع نواقص امنیتی منازل خود اقدام کنند، گفت:پلیس پایتخت کوچه به کوچه در تعطیلات حضور دارد و گشت زنی می کند تا امنیت کامل در شهر تهران برقرار شود و قطعا همکاری مردم می تواند اقدامات سارقان را ناکام بگذارد.

رئیس پلیس تهران بزرگ تصریح کرد:شهروندان منازل خود را حتی الامکان به فرد مورد اعتمادی بسپارند، اگرچه پلیس به طور 24 ساعته در محلات حضور دارد و مردم هم در صورت مشاهده موارد مشکوک با 110 تماس بگیرند.

سردار رحیمی گفت:در تعطیلات شهر تهران خلوت می شود و متاسفانه احتمال تصادفات شدید بالا می رود و لازم است رانندگان با سرعت مطمئن حرکت کنند.

وی افزود:آن دسته از شهروندانی که قصد سفر به خارج از کشور را دارند در تمام ایام تعطیلات پلیس گذرنامه تهران در خیابان مطهری و شهر ری و یافت آباد به شهروندان از ساعت 8:00 صبح تا 14:00 خدمات ارائه می دهد.

رئیس پلیس تهران بزرگ گفت:در ایام نوروز با تمام تلاش همکارانم که تمام وقتشان در خدمات رسانی به شهروندان است امنیتی قابل قبول برای شهروندان به ارمغان خواهیم آورد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین