|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۷
کد خبر: ۲۰۵۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۶
رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه جلسات آموزشی حج بلافاصله بعد از تکمیل کاروانها آغاز می‌شود، گفت: زائران باید در این جلسات با دقت و جدیت حاضر شوند.
 رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه جلسات آموزشی حج بلافاصله بعد از تکمیل کاروانها آغاز می‌شود، گفت: زائران باید در این جلسات با دقت و جدیت حاضر شوند.

حمید محمدی درباره وضعیت کلی حج 97 اظهار کرد: در توافقنامه حج سال 97 در بحث تامین امنیت و عزت و کرامت حجاج همانند حج گذشته با عربستان به توافق شده است و علاوه بر آنها امتیازاتی نیز در زمینه مسائل اجرایی نسبت به حج گذشته در توافق نامه لحاظ شده است.

وی توضیح داد: بر اساس توافقنامه حج، حجاج از خدمات پزشکی عربستان به خصوص در مشاعر بیشتر استفاده خواهند کرد و در حوزه تدارکات و تغذیه امکان انتقال برخی اقلام تدارکاتی از ایران فراهم شده است.

رئیس سازمان حج و زیارت درباره تامین مسکن حجاج گفت: در حوزه مسکن نیز تقریبا تمام هتل‌های مورد نیاز حجاج اجاره شده است.

محمدی در ارتباط با زمان انجام معاینات پزشکی حجاج توضیح داد: بعد از اتمام ثبت‌نام زائران، معاینات پزشکی حجاج آغاز خواهد شد؛ تاکید ما این است که اگر بر اساس معاینات مشخص شد که زائری توانایی جسمانی لازم برای اعزام به حج را ندارد، برای عزیمت به این سفر اصرار نداشته باشد بدلیل اینکه ممکن است به دلیل سختی های سفر، با مشکلات جدی مواجه شود.

وی با بیان اینکه جلسات آموزشی حج بلافاصله بعد از تکمیل کاروانها آغاز می‌شود و زائران باید در این جلسات با دقت و جدیت حاضر شوند خاطر‌نشان کرد: در این جلسات علاوه بر آموزشهای فرهنگی و مناسک، توصیه‌های لازم و ضروری و اطلاعاتی از وضعیت اجرایی حج در حوزه‌های مختلف به زائران خانه خدا ارایه می‌شود.

رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص زمان سفر حج افزود: طول سفر حج حداقل 28 روز و حداکثر 41 روز است و زائرانی که می‌خواهند مدت زمان کمتری را در سفر باشند از هم اکنون در خصوص انتخاب کاروانهایی با مدت اقامت کمتر اقدام کنند که بعد از این امکان کاهش زمان سفر زائران یا بازگشت زودهنگام به کشور فراهم نیست.

محمدی همچنین در خصوص کاروانهای حج سال 97 اظهار کرد: کاروان‌های حج امسال به 4 گروه 85، 115، 135 و 165 نفره تقسیم‌بندی شده‌اند.

وی در پایان تصریح کرد: تمام کاروانهای مدینه قبل و مدینه حدود 6 روز در شهر مدینه اقامت دارند و مابقی برنامه سفر زائران با اقامت در شهر مکه است.
منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین