|
|
امروز: پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۴۹
کد خبر: ۲۰۵۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳
از سوی دیگر شاخص کل فرابورس با افت کمتر از یک واحدی در پایان معاملات روبه‌رو شد که عمده بار منفی بر آیفکس از جانب نمادهای دماوند (تولید برق دماوند)، زاگرس (پتروشیمی زاگرس) و هرمز (فولاد هرمزگان جنوب) وارد شد.
  آخرین روز کاری هفته (چهارشنبه) بورس با افت شاخص کل به پایان رسید، به طوری که با 130 واحد افت و پسرفت به رقم 96 هزار و 860 واحدی منجر شد.

 در معاملات امروز (چهارشنبه) بورس 689 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش 2 هزار و 46 میلیارد ریال در 153 هزار و 636 نوبت خرید و فروش شد.

بررسی شاخص های اصلی بازار سرمایه نشان می دهد شاخص قیمت (وزنی - ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می گذارد 41 واحد و شاخص کل (هم وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، یکسان در نظر گرفته می شود، 116 واحد کاهش یافت.

شاخص قیمت (هم وزن) که بیانگر سطح عمومی قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس است، 87 واحد و شاخص آزاد شناور که بیانگر آن بخشی از سهام شرکت هاست که قابل معامله در بورس باشد، 228 واحد پایین آمد.

شاخص بازار اول که به شرکت هایی اختصاص دارد که از نظر سرمایه، سودآوری و درصد سهام آزاد شناور شرایط بهتری دارند، 46 واحد و شاخص بازار دوم بورس 520 واحد پایین کشید.

گروه خودرو در معاملات امروز صدرنشین بورس شد؛ در این گروه 177 میلیون سهم به ارزش 183 میلیارد ریال داد و ستد شد، گروه فلزات اساسی نیز به ارزش 140 میلیارد ریال و شیمیایی به ارزش 101 میلیارد ریال جایگاه های بعدی را به خود اختصاص دادند.

در رده چهارم، گروه کانی های فلزی با معاملاتی به ارزش 88 میلیارد ریال جای گرفت.
گروه فرآورده های نفتی با معاملاتی به ارزش 47 میلیارد ریال رده پنجم را از آن خود کرد.
نمادهای پارسان (نفت وگواز تامن)، شتران (پالایش نفت تهران)، شیراز (پتروشمی شیراز) و خکاوه (سایپا دیزل) در معاملات امروز دارای بیشترین تاثیر منفی و رمپنا(مپنا)، و امید (گروه مدیریت سرمایه گذاری امید) و شخارک (پتروشیمی خارک) نیز بیشترین تاثیرمثبت را بر شاخص گذاشتند.

**ارزش معاملات فرابورس به 13 هزار و 102 میلیارد ریال رسید

در آخرین روز معاملاتی هفته جاری، در مجموع افزون بر 672 میلیون ورقه به ارزش بیش از 13 هزار و 102 میلیارد ریال در بازارهای فرابورس ایران دست به دست شد که نسبت به روز گذشته از رشد حجم و ارزش معاملات حکایت داشت.

از سوی دیگر شاخص کل فرابورس با افت کمتر از یک واحدی در پایان معاملات روبه‌رو شد که عمده بار منفی بر آیفکس از جانب نمادهای دماوند (تولید برق دماوند)، زاگرس (پتروشیمی زاگرس) و هرمز (فولاد هرمزگان جنوب) وارد شد.

همچنین در بازار اوراق با درآمد ثابت، شاهد جابه‌جایی بیش از 12 میلیون ورقه به ارزش 12 هزار و 541 میلیارد ریال بودیم که عمده این حجم و ارزش به پذیره‌نویسی اوراق منفعت دولت باز می‌گشت.

در تابلو اوراق تسهیلات مسکن هم نزدیک به 56 هزار ورقه «تسه» به ارزش 38 میلیارد ریال مورد مبادله قرار گرفت که با رشد قیمتی تمامی اوراق مورد مبادله در این تابلو، قیمت تسه‌ها در بازه 667 هزار تا 689 هزار ریال قرار گرفت.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین