|
|
امروز: جمعه ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۲۰۵۱۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۰
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه اکنون 26 هزار خانواده دارای سرپرست زندانی نیازمند تحت پوشش این نهاد قرار دارند، گفت: این خانوارها 75 هزار عائله دارند که از حمایتهای این نهاد بهره‌مند هستند.
علی محمد ذوالفقاری در بیست و سومین شب از برگزاری مراسم جشن رمضان با بیان اینکه در روز اکرام ایتام همزمان با شهادت امام علی(ع)، شناسنامه 230 هزار یتیم در پایگاههای این نهاد در سراسر کشور عرضه شد،گفت: برای حدود 30 هزار نفر از ایتام حامی یابی صورت گرفت و اکنون یتیم فاقد حامی نداریم؛ اما ایتامی هستند که مبلغ کمک به آنان کفاف زندگیشان را به علتهای مختلف از جمله: مستاجر بودن و تعداد زیاد اعضای خانواده ندارد که نیاز است این عزیزان از حمایتهای بیشتر حامیان بهره مند شوند.

وی با اشاره به کمک 250 میلیارد تومانی حامیان به ایتام در سال گذشته، خاطر نشان کرد: این مبالغ از حامیان دریافت و دقیقا به حساب ایتام واریز و این کمکها و حمایتها منجر به ایجاد فاصله بین فقر و عدم درخشش در استعدادها و نشاط ایتام شد.

وی با بیان اینکه اکنون 5.1 سالمند از 6 میلیون و 200 هزار سالمند کشور،تحت حمایت این نهاد قرار دارند که تعداد زیادی از آنان تنها و در روستاها و مناطق دورافتاده زندگی می کنند بگونه ای که محل سکونت آنان تناسبی با حوزه سلامتشان ندارد،تصریح کرد: 40 هزار سالمند تحت پوشش این نهاد، زمین گیر و یا دارای زخم بستر و مشکلات جسمی و حرکتی هستند که خودشان قادر به کار نیستند و توسط اطرافیانشان مدیریت می شوند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه جمعی از سالمندان تحت حمایت این نهاد، غیر از کمکهای کمیته امداد امام(ره) و یارانه ای که از دولت دریافت می کنند،حمایت دیگری ندارند،اظهار کرد:با توجه به بالا رفتن سن در جامعه، یکی از مشکلات پیش رو، افزایش نیازمندان سالمند در جامعه است.

ذوالفقاری با اشاره به جمعیت حدود 2 میلیون و 500 هزار نفری زنان سرپرست خانوار د رکشور،ادامه داد: اکنون یک میلیون و 30 هزار زن سرپرست خانوار به علت فوت سرپرست، طلاق، متارکه و یا زندانی بودن سرپرست، تحت پوشش این نهاد قرار دارند که دارای مشکلات زیادی هستند و تعدادی از آنان فرزندانی دارند که غیر از شغل مادری، برای اداره زندگیشان اشتغال هم دارند.

وی با اشاره به اینکه آزادی زندانیان جرائم غیر عمد یکی از وظایف این نهاد است که بنا به اطلاعاتی که نحوه ارجاع این خانواده‌ها از طریق زندان به این نهاد صورت می گیرد،عنوان کرد: خدماتی که امداد در اختیار این افراد قرار می دهد بخشی به صورت کمکهای بلاعوض و بخش عمده نیز به صورت وام است تا بعد از آزادی فرد بتواند اقساط را برگرداند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به برگزاری جشن گلریزان همزمان با عید سعید فطر به منظور جمع آوری اعانات مردمی برای کمک به زندانیان، خاطر نشان کرد: امسال نیز با جمع آوری اطلاعات این خانواده‌های نیازمند و ارائه پرونده آنان در پایگاههای این نهاد، بتوانیم با کمک خیران منجر به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد شویم و آنان بتوانند به آغوش خانواده شان بازگردند.

وی با بیان اینکه اکنون 26 هزار خانواده دارای سرپرست زندانی تحت پوشش این نهاد قرار دارند،ادامه داد: این خانواده‌ها 75 هزار نفر عائله دارند که تحت حمایت این نهاد هستند.

ذوالفقاری یادآور شد:هدف این نهاد از ارائه خدمات به خانواده زندانیان نیازمند، ایجاد بستری برای جلوگیری از ایجاد فقر و پیشگیری از بروز آسیبهای اجتماعی در بین آنان است.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین