کد خبر: ۲۰۴۹۹۴
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱
کویت نقش میانجی را میان دو طرف به امید فیصله دادن به بدترین بحران در تاریخ بحران کشورهای خلیج فارس ایفا می‌کند.
 امیر کویت پس از ارسال پیام‌های متعدد به رهبران کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله قطر،امارات، عربستان و بحرین امروز (سه‌شنبه) پیام کتبی‌ای را هم به پادشاه عمان فرستاد.

 به نقل از خبرگزاری رسمی کویت (کونا)،  محمد عبدالله المبارک الصباح، معاون وزیر امور دفتر پادشاهی پیام صباح الأحمد الجابر الصباح، امیر کویت را تسلیم سلطان قابوس بن سعید، پادشاه عمان کرد.

طبق گزارش این خبرگزاری کویتی، هنوز محتوای این پیام اعلام نشده است.

این پیام پنجمین پیام امیر کویت به رهبران کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس طی سه روز گذشته است.

امیر کویت پس از پیام‌های روز گذشته خود به تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر و خلیفه بن زاید آل نهیان، رئیس امارات و همچنین پیام‌های روز یکشنبه‌اش به سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان و حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین این بار یک پیام کتبی به پادشاه عمان ارسال کرد.

بحران کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس با قطر از پنجم ژوئن آغاز شد به طوری که عربستان، امارات، بحرین و مصر روابط دیپلماتیک خود با دوحه را به بهانه "حمایت و پشتیبانی تروریسم" قطع و علیه این کشور تحریم‌هایی را اعمال کردند؛ این در حالی است که دوحه این اتهامات را رد کرده است.

کویت نقش میانجی را میان دو طرف به امید فیصله دادن به بدترین بحران در تاریخ بحران کشورهای خلیج فارس ایفا می‌کند.

این پیام‌ها همزمان با سفر دو فرستاده وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات بحران کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس و مقدمه‌چینی‌ها برای برگزاری نشست سران آمریکا و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در کمپ دیوید در ماه مه میلادی است.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین