کد خبر: ۲۰۴۸
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۵
در پایان هفته ششم، پرسپولیس با 2 گل خورده و استقلال صنعتی خوزستان با 10 گل خورده بهترین و بدترین خط دفاعی و استقلال و مس نیز با 13 و 1 گل زده، بهترین و بدترین خط حمله را در اختیار دارند.
تدبیر و امیددر هفته ششم لیگ برتر، شکست پرسپولیس در برابر نفت تهران مهمترین حادثه بود. دومین باخت پرسپولیس طی شش بازی در لیگ، یادآور روزهای بحرانی دو فصل قبل سرخپوشان بود. یحیی گل‌محمدی نیز با غلبه بر پرسپولیس، انتقامی زیرپوستی از مدیران و تماشاگران نه چندان قدرشناس پرسپولیس گرفت! اینکه مغلوب شدن پرسپولیس در برابر تیم گل‌محمدی سرآغاز بازگشت سرخپوشان به دوران بحران خواهد بود یا نه، سوالی‌ست که در هفته‌های آینده لیگ برتر می‌توان به آن پاسخ داد.

شکست گسترش فولاد در برابر داماش گیلان در تبریز، دیگر حادثه جالب هفته ششم لیگ برتر بود. گسترشی‌ها که در پنج هفته نخست خوش درخشیده و نشان داده بودند که حریفانشان در تبریز روز سختی در پیش خواهند داشت، در برابر داماش 2 امتیازی، دو بر صفر در تبریز مغلوب شدند و با این شکست، با 6 امتیاز در رتبه نهم جدول لیگ برتر جای گرفتند. داماش نیز 5 امتیازی شد و به رتبه یازدهم جدول صعود کرد. گسترش فولاد تبریز اگر مغرور نشود، می‌تواند روزهای بهتری در لیگ برتر داشته باشد ولی اگر بخواهد در باد نتایج خوب آغازینش در لیگ برتر بخوابد، احتمالاً به رتبه‌های پایین‌تر جدول لیگ برتر نیز سقوط خواهد کرد.

بازی فجر سپاسی و تراکتورسازی، دومین مسابقه فجر در لیگ برتر بود که این تیم دست خالی از میدان بیرون نرفت. فجر با کسب تساوی بدون گل در برابر تراکتورسازی، همانند مس و ملوان 4 امتیازی شد اما همچنان در انتهای جدول لیگ قرار دارد. تراکتورسازی نیز با 9 امتیاز در رتبه ششم جدول لیگ جای دارد.

سایپا با برد 1 بر صفر در برابر مس کرمان، 9 امتیازی شد و به رتبه هفتم جدول صعود کرد. سایپا با اینکه با 9 امتیاز وضع خوبی از حیث کسب امتیاز در جدول لیگ دارد، اما تفاضل گلش منفی است! سایپا در 6 بازی 3 گل زده و 4 گل خورده در کارنامه‌اش ثبت شده است.

ذوب آهن با برتری در برابر ملوان، از رده‌های پایین جدول به رتبه دهم رسید. ذوب آهنی‌ها 2 بر 1 از سد میزبان خود ملوان گذشتند و با 6 امتیاز، از چنگ موقعیت فلاکت‌بارشان در جدول لیگ رها شدند و اندکی امیدهای از دست رفته فوتبالدوستان اصفهانی‌ها را احیاء کردند.

سپاهان نیز با برتری در برابر صبای قم در اصفهان، سومین پیروزی‌اش را در لیگ برتر بدست آورد. سپاهانی‌ها که در پنج بازی قبلی خود دو شکست را متحمل شده بودند، با این برد 10 امتیازی شدند و در رتبه چهارم جدول جای گرفتند. شاگردان کرانچار 2 بر 1 از سد شاگردان مایلی کهن گذشتند.

فولاد خوزستان با غلبه بر استقلال صنعتی خوزستان، 15 امتیازی شد و همچنان به صدرنشینی‌اش در لیگ برتر ادامه داد. استقلال صنعتی هم با 5 امتیاز در رتبه سیزدهم جدول لیگ قرار دارد.

در آخرین بازی هفته ششم لیگ برتر، استقلال 3 بر 1 راه آهن را شکست داد و با 14 امتیاز به یک‌قدمی فولاد رسید. استقلالی‌ها که از برد در برابر بوریرام تایلند روحیه گرفته بودند، به راحتی از سد راه آهن گذشتند.

در پایان هفته ششم، پرسپولیس با 2 گل خورده و استقلال صنعتی خوزستان با 10 گل خورده بهترین و بدترین خط دفاعی و استقلال و مس نیز با 13 و 1 گل زده، بهترین و بدترین خط حمله در میان شانزده تیم لیگ برتر را در اختیار دارند. نفت تهران هم با 10 گل زده، سخت در تعقیب استقلال است برای کسب عنوان بهترین خط حمله لیگ برتر.

در هفته ششم، جدول گلزنان لیگ تغییر قابل توجهی نکرد و همچنان رضا عنایتی، رضا نوروزی و غلام محمدی با 4 گل زده در صدر جدول گلزنان لیگ قرار دارند.

هفته ششم لیگ برتر با 19 گل، در کنار هفته سوم، تا به این جا پرگل‌ترین هفته لیگ برتر بوده است. در پایان هفته ششم، به غیر از شش تیم برتر جدول، مابقی تیم‌ها تفاضل گل منفی دارند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین