|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۲۰۴۷۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴
ناچارم هم با کارفرمایان مدارا کنم و هم آنها را قانع کنم که کارگران باید با نشاط تر سرکار بروند. اما من وزیر تولید هم هستم و باید حفظ بنگاههای موجود را هم در نظر داشته باشم تا با تعطیلی مواجه نشوند.
 وزیر کار معتقد است فقر شهری بدتر از فقر روستایی و زندگی در روستا است.او می‌گوید همسان سازی حقوق و دستمزدها پول کلان می‌خواهد ولی تلاش می‌کند که حقوق های زیر دو میلیون تومان به شکل پلکانی افزایش یابد و دستمزد کارگران از تورم پیشی بگیرد.

علی ربیعی با بیان اینکه نمی‌توان این واقعیت را کتمان کرد که وضع کارگران خوب نیست، گفت: سالها دریافتی کارگران از تورم پایین افتاده و قدرت خریدشان کاهش پیدا کرده است. غالب بازنشستگان تامین اجتماعی چیزی نمی‌گیرند و دریافتی چندانی ندارند و ما به اتفاق دکتر روحانی در این چهار سال برنامه هایی را دنبال کردیم چه در حوزه بازنشستگان تامین اجتماعی و کشوری و چه در زمینه حقوق کارگران و در سال اول ۲۵ درصد به دستمزد اضافه کردیم که عملا ۳۱ درصد بود، سال دوم ۱۷.۵ درصد دستمزد را افزایش دادیم که با درنظر گرفتن سایر جوانب ۲۱ درصد و طی این سالها تلاش شد تا این شیب اصلاح شود، ولی آیا می‌شود در یک بازه قدرت خرید را بالا برد و حداقل دریافتی یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را دو میلیون تومان کرد؟

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: ناچارم هم با کارفرمایان مدارا کنم و هم آنها را قانع کنم که کارگران باید با نشاط تر سرکار بروند. اما من وزیر تولید هم هستم و باید حفظ بنگاههای موجود را هم در نظر داشته باشم تا با تعطیلی مواجه نشوند.

ربیعی خاطرنشان کرد: شاید نتوانیم امسال همسان سازی را اجرا کنیم چون پول کلانی می‌خواهد ولی امسال برای بازنشسته‌ها پول گذاشته‌ایم و ۳۵۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته‌ایم و در مورد کارگران هم معتقدیم که باید مزدشان از تورم پیشی بگیرد و قدرت ضعیف شده آنها بازگردد، لذا تلاش می‌کنیم که حقوق‌های زیر دو میلیون تومان را به شکل پلکانی بالا ببریم.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین