|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۴۹
کد خبر: ۲۰۴۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۲:۴۰
سس‌های تند متشکل از مقدار زیادی سرکه هستند. بنابراین نگهداری آن در خارج از یخچال سبب فاسد شدن آنها نمی‌شود.
سس‌های تند متشکل از مقدار زیادی سرکه هستند. بنابراین نگهداری آن در خارج از یخچال سبب فاسد شدن آنها نمی‌شود.

این را نیز باید خاطرنشان کرد که فلفل‌ها در دمای معمولی اتاق بهتر می‌توانند خاصیت تندی خود را حفظ کنند. بنابراین سس‌های تند را می‌توانید در کابینت نگهداری کنید.

شکلات صبحانه را در یخچال نگهداری نکنید

شکلاتهای صبحانه نباید در یخچال نگهداری شوند زیرا فضای یخچال آنها را سفت کرده بر طعم و مزه شکلات آنها تاثیر خواهد گذاشت. بنابراین آنها را در کابینت و یا روی میز آشپزخانه نگهداری کنید.

سیب را در یخچال نگهداری نکنید

سیب اگر خارج از یخچال نگهداری شود به مدت چند هفته ماندگار خواهد بود. رطوبت و سرما باعث می شود که سیبها سریعتر رسیده شوند. بنابراین سعی کنید سیب را دو تا سه هفته بعد از خرید میل کنید و اگر در این مدت مصرف نشد پس از آن برای ماندگاری بهتر در یخچال قرار دهید.

موز را در یخچال نگهداری نکنید

بنا به گفته سازمان کانادایی تولید و بازاریابی، موز یکی از مواد غذایی مفید برای بدن است که باید خارج از یخچال نگهداری شود تا با درجه حرارت اتاق به تدریج برسد.

شکلات‌های فندقی را در یخچال نگهداری نکنید

شکلات‌های فندقی مانند نوتلا‌ها در یخچال سفت می‌شوند؛ در نتیجه استفاده از آنها دشوار خواهد شد.

گیاهان معطر را در یخچال نگهداری نکنید

بیشتر افراد تصور می کنند که گیاهان معطر مانند نعناع، جعفری و ریحان و...برای ماندگاری بیشتر باید در یخچال نگهداری شوند. اما این تصور صحیح نیست زیرا این گیاهان باید در جای خشک نگهداری شوند در صورتیکه محیط داخل یخچال آنها را مرطوب نگه می دارد. بنابراین برای نگهداری بهتر، انتهای آنها را با قیچی بچینید و در یک شیشه آب قرار دهید.

سیب زمینی را در یخچال نگهداری نکنید

اتحادیه سیب زمینی کاران کانادا می گوید که سیب زمینی را باید در جای خنک، خشک و تاریک نگهداری کرد، و در یخچال نشاسته آن خیلی زود به قند تبدیل می شود. آنها می گویند که سیب زمینی را در کیسه پلاستیک نگهداری نکنید، بلکه در یک قوطی مقوایی که بخوبی در جریان هوا باشد بگذارید.

شیرینی‌ها و کوکی‌ها را در یخچال نگهداری نکنید

قضیه‌ای که در رابطه با نان ذکر شد، در مورد شیرینی‌ها و کوکی‌ها نیز صادق هستند. نگهداری آنها در یخچال می‌تواند سبب بیات شدن آنها شود.

پیاز را در یخچال نگهداری نکنید

براساس گفته انجمن پیاز آمریکا، این سبزی در صورت نگهداری در یخچال خراب می شود، و باید آنرا در خارج از یخچال و در معرض جریان هوا نگهداری کنید. اما اگر پوست آنرا می کنید در داخل یک ظرف در یخچال بگذارید.

تن ماهی کنسروشده را در یخچال نگهداری نکنید

تن ماهی کنسرو شده باید در انباری و یا کابینت آشپزخانه نگهداری شود و نیازی به یخچال ندارد. اگر در یخچال نگهداری شود، مستعد زنگ زدن خواهد شد و بر محتویات آن اثر بدی خواهد گذاشت و اگر فقط در جایی خشک نگهداری شود، ماندگاری آن بیش از پنج سال خواهد بود. اما در صورتیکه درب آن را باز کردید، باید حتما باقی مانده آن را از قوطی در آورده، در ظرف دیگری خالی کنید و در یخچال قرار دهید و سعی کنید هرچه زودتر آن را مصرف نمایید

آجیل را در یخچال نگهداری نکنید

نگهداری آجیل در یخچال می‌تواند سبب از دست رفتن طعم و عطر آنها شود یا منجر شود که آجیل‌ها طعم و عطر غذاهای دیگر را بگیرند.

آواکادو را در یخچال نگهداری نکنید

آواکادو را نیز باید خارج از یخچال نگهداری کنید، زیرا هوای سرد مانع از رسیدن آن می شود.

گیاهان تازه را در یخچال نگهداری نکنید

گذاشتن گیاهان تازه در یخچال آنها را به سرعت پژمرده و خمیده می‌کند. بهتر است گیاهان تازه را به همراه ساقه‌ آنها در یک لیوان آب نگهداری کنید. برخی از گیاهان مانند ریحان، طعم و عطر خود را در یخچال از دست می‌دهند و طعم و عطر غذاهای دیگر را به خود می‌گیرند.

سیر را در یخچال نگهداری نکنید

گذاشتن سیر در یخچال به خرابی و فاسد شدن آن می انجامد. در یخچال ظاهر آنها تغییر نمی کند، اما وقتی می برید متوجه می شوید که فاسد شده اند.

روغن را در یخچال نگهداری نکنید

روغن‌های خوراکی (کنجد، گردو و...) باید در یخچال نگهداری شوند اما قرار دادن دیگر روغن‌ها در دمای سرد یخچال باعث می‌شود که سفت شوند.

نان را در یخچال نگهداری نکنید

نان در یخچال رطوبت خود را از دست می دهد، و جویدن آن مشکل می شود، پس بهتر است که در خارج از یخچال نگهداری شود.

کدوهای زمستانی را در یخچال نگهداری نکنید

می‌توانید آنها را حدود یک ماه در خارج از یخچال نگهداری کنید. اگر آنها را در یخچال قرار دهید، شکل خمیری پیدا می‌کنند و طعم خود را نیز از دست می‌دهند. بادمجان هم از این قضیه مستثنی نیست.

قهوه را در یخچال نگهداری نکنید

قهوه دانه و پودر را نیز نمی توانید در یخچال نگهداری کنید. آنها به جای خنک، تاریک و خشک نیاز دارند. اما اگر می خواهید برای مدت طولانی قهوه را نگهداری کنید، در یک کیسه بدون هوا بریزید ودر فریزر بگذارید. در این صورت برای یکماه می توانید ذخیره کنید.

میوه‌هایی از خانواده مرکبات را در یخچال نگهداری نکنید

این میوه‌ها می‌توانند در دمای معمولی اتاق نگهداری شوند. سرمای یخچال می‌تواند به این میوه‌ها آسیب برساند.

گوجه فرنگی را در یخچال نگهداری نکنید

در یخچال مزه گوجه فرنگی خراب می شود، و سرمای یخچال مانع از رسیدن و خوشمزگی آن می شود. هارولد مک جز، در کتاب آشپزی خود توصیه می کند گوجه فرنگی را در یک سبد در آشپزخانه نگهداری کنید.

کچاپ را در یخچال نگهداری نکنید

چرا چیزی را که در دمای معمولی خراب نمی‌شود، در یخچال نگهداری کنیم؟ حتی پس از اولین استفاده نیازی نیست که آن در یخچال قرار دهید، بیشتر کچاپ‌ها به دلیل دارا بودن مقدار زیادی نمک و سرکه فاسد نمی‌شوند اما به یاد داشته باشید که حتما توصیه‌های روی ظرف را بررسی کنید.

خیارشور را در یخچال نگهداری نکنید

ترشی انداختن برای محافظت از غذا و بیشتر کردن عمر آن هاست. پس دلیلی به نگهداری آن ها در یخچال نیست.

عسل را در یخچال نگهداری نکنید

عسل در یک ظرف در بسته برای همیشه تازه می ماند، به همین دلیل نگهداری آن در یخچال کار بیهوده ای است. بعلاوه نگهداری آن در یخچال باعث شکرک زدن آن می شود که خوردن آنرا مشکل می کند.

انواع ادویه را در یخچال نگهداری نکنید

مانند سایر خوراکی های لذیذ و خوش طعم، رطوبت و سرما، طعم و بوی ادویه ها و طعم دهنده ها را نیز کمتر کرده و یا از بین می برد. بنابراین آنها را در دمای اتاق نگهداری کنید.

سس سویا را در یخچال نگهداری نکنید

سس سویا هم همانند کچاپ بوده و نیازی نیست که در یخچال نگهداری شود؛ حتی پس از باز شدن، زیرا سس سویا نیز حاوی مقدار زیادی نمک است.

هندوانه را در یخچال نگهداری نکنید

هندوانه نبریده را داخل یخچال نگذارید، زیرا در درجه حرارت اتاق آنتی اکسیدانتهای آن حفظ می شوند. به گزارش وزارت کشاورزی آمریکا، در یخچال ماده بتا-کروتن آن که در بدن به ویتامین آ تبدیل می شود از بین می رود، به همین دلیل در یخچال نباید نگهداری کرد، مگر آنکه بریده شده باشد که در این صورت باید آنرا بپوشانید.

تخم مرغ را در یخچال نگهداری نکنید

بعضی ها معتقدند خواص طبیعی تخم مرغ چه داخل یخچال و چه بیرون از یخچال هیچ تغییری نمی کند اما به اعتقاد برخی دیگر تخم مرغ در یخچال خواص طبیعی خودش را از دست می دهد. بنابراین بهترین کار این است که تخم مرغ در بیرون از یخچال نگهداری شود. البته فقط برای چند روز.

کدو حلوایی را در یخچال نگهداری نکنید

کدو حلوایی را نیز نه در یخچال بلکه باید در جای خشک و تاریک و در جریان هوا قرار دهید.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین