|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۰۶
کد خبر: ۲۰۴۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴
تاکه ئو موری معاون وزیر خارجه ژاپن نیز با تشکر از زمینه سازی این سفر آمادگی کشورش برای برقراری و توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران را اعلام کرد.
مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل گفت: ژاپن از اهمیت و جایگاه ویژه ای برای جمهوری اسلامی ایران برخوردار است.

به گزارش ایسنا، علی اکبر ولایتی  در دیدار با تا که ئو موری معاون وزیر خارجه ژاپن ابراز امیدواری کرد:  این سفر، سفری سازنده و ارزشمند همراه با دستاوردهای مطلوب در جهت توسعه همکاری های دو طرف باشد.

وی  با بیان این که روابط ایران و ژاپن  مثبت و  در جهت  رشد و توسعه است، گفت: ایران و ژاپن دارای پیشینه ای طولانی در روابط و برخوردار از تاریخی کهن هستند و جمهوری اسلامی ایران علاقه مند به توسعه روابط با ژاپن است.

وی همچنین بیان کرد: آمادگی گسترش روابط با ژاپن در زمینه های مختلف وجود دارد و ایران از این امر استقبال می کند.

ولایتی با اشاره به دیدارهای پیشین خود با شینزو آبه و وزیر خارجه ژاپن و دیگر مقامات این کشور ابراز کرد: می دانید که مردم ایران خاطرات خوبی از ملت ژاپن دارند و ژاپن کشوری مهم برای ایران است و از این جهت  دارای جایگاهی مهم و معتبر در برقراری روابط با ایران است.

تاکه ئو موری معاون وزیر خارجه ژاپن نیز با تشکر از زمینه سازی این سفر آمادگی کشورش برای برقراری و توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران را اعلام کرد.

وی در این دیدار بر توسعه روابط میان دو کشور تاکید کرد و گفت: در سفر به تهران به دنبال رایزنی با جمهوری اسلامی ایران برای افزایش سطح همکاری ها در حوزه های اقتصادی و فنی هستیم.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین