|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۱
کد خبر: ۲۰۴۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
آرنولد شوارتزنگر قهرمان اکشن دهه 80میلادی سینما، احساس می‌کند رسانه تلویزیون این روزها مکان بهتری برای فعالیت هنری است. به همین دلیل، قرارداد بازی در مجموعه اکشن و وسترن «اسکورت» را امضا کرده است.
 آرنولد شوارتزنگر قهرمان اکشن دهه 80میلادی سینما، احساس می‌کند رسانه تلویزیون این روزها مکان بهتری برای فعالیت هنری است. به همین دلیل، قرارداد بازی در مجموعه اکشن و وسترن «اسکورت» را امضا کرده است.

این مجموعه که هنوز معلوم نیست در چند قسمت تولید می‌شود، حال و هوایی نوستالژیک دارد و غرب وحشی را به تصویر می‌کشد. تهیه‌کنندگان اسکورت در شبکه آمازون می‌گویند قصد دارند با تولید آن، روح و جان تازه‌ای به ژانر کلاسیک وسترن بدهند. آرنولد هم امیدوار است با بازی در آن به احیای کارنامه هنری خود بپردازد. داستان این سریال معمایی در قرن نوزدهم و در اکلاهما می‌گذرد.

فضای داستان به گونه‌ای است که آن را در سبک جاده‌ای قرار می‌دهد. در حقیقت، بخش مهمی از ماجراهای مجموعه در جاده‌های خاکی اتفاق می‌افتد. داستان اسکورت در ارتباط با وکیل جوان و سمجی است که باید یک شورشی قانون گریز و خطرناک افسانه‌ای را دستگیر کند. در این راه، او مجبور به همراهی و همکاری با یک مارشال فدرال پیر غرغرو و تندخو است. این دو برای اجرای عدالت در کنار هم قرار می‌گیرند. آن‌ها دو باید مجرم را تا شهر و دادگاه اسکورت کنند تا عدالت درباره‌اش اجرا شود. اما برای وکیل قانونمدار، دردسرهای کنار آمدن با مارشال فدرال کمتر از تلاش برای دستگیری مجرم فراری نیست. نقش مارشال پیر و غرغرو را آرنولد بازی می‌کند.

همگام با شکوفایی تلویزیونی
منتقدان هنری عقیده دارند حضور آرنولد در تلویزیون را باید در ارتباط با شکوفایی رو به رشد مجموعه‌های تلویزیونی ارزیابی کرد. در یکی دو سال اخیر، شبکه‌های مختلف تلویزیونی مجموعه‌های بسیار موفقی را در ژانرهای مختلف تهیه کرده و به روی آنتن فرستاده‌اند. این مجموعه‌ها با استقبال بسیار بالای منتقدان و تماشاگران روبه‌رو شده و نام بازیگران آنها را در سطح وسیعی مطرح کرده است.

همین نکته باعث توجه ویژه بازیگران معروف سینما به تلویزیون و قابلیت‌های پنهان آن شده است. در یک سال اخیر، بسیاری از نام‌های معتبر سینما قرارداد بازی در مجموعه‌های تلویزیونی را امضا کرده و به صورت پای ثابت این مجموعه‌ها درآمده‌اند. در عین حال، تحلیلگران سینمایی می‌گویند آرنولد با 70 سال سن، دیگر نمی‌تواند پاسخگوی خواست‌ها و انتظارات تماشاگران جوان و نوجوی پرده نقره‌ای باشد. این در شرایطی است که در یک دهه اخیر نه تنها بازیگران جوان زیادی وارد دنیای بازیگری شده‌اند، بلکه صنعت سینما هم سراغ استفاده بیشتر از جلوه‌های ویژه کامپیوتری رفته است. غالب شدن این نوع جلوه‌ها در فیلم‌های ژانر اکشن، لطمه شدیدی به بازیگران فیلم‌های این ژانر زده است. عموم منتقدان براین عقیده‌اند که ستاره اصلی فیلم‌های حادثه‌ای این روزهای سینما، نه بازیگران زنده و خوش‌چهره که جلوه‌های کامپیوتری هستند.

آرنولد در کنار بازی در اسکورت، یکی از تهیه‌کنندگانش هم هست. شنیده می‌شود این وسترن پررمزوراز با هزینه‌ای 9 میلیون دلاری تهیه می‌شود. احتمالا آرنولد برای بازی در مجموعه دستمزدی نگرفته، چون هزینه تولید آن پایین است! این قهرمان سابق دنیای زیبایی اندام که مدتی هم فرماندار ایالت کالیفرنیا بود، در ارتباط با اولین کار بزرگ تلویزیونی خود چنین می‌گوید: «مجموعه، داستانی سیاه و تاریک دارد و افسانه خطرناک یک وکیل را تعریف می‌کند که نه تنها با قاضی بیرحمی سروکار دارد، بلکه باید یک مارشال تندخو و بیرحم را نیز در حومه سرزمین سرخپوستان تحمل کند. همراهی و همکاری این دو کاراکتر متفاوت و ناجور، بخش مهمی از داستان مجموعه را به پیش می‌برد. با پیشروی داستان، اتفاقاتی رخ می‌دهد که قابل پیش‌بینی نبوده و تضادهای بین آدم خوب و آدم بد ماجرا را به نمایش می‌گذارد.»

طعم تازه فعالیت هنری
حضور آرنولد در تلویزیون طعم تازه‌ای به فعالیت‌های هنری‌اش می‌دهد و برای تماشاگران این رسانه چیز جالبی است. اما همین حضور، حکایت از این واقعیت می‌کند که دوران موفقیت عظیم فیلم‌های بلاک باستری او سپری شده و حالا حکم یک خاطره شیرین را برایش پیدا کرده‌اند. زمانی او در کنار سیلوستر استالونه و بروس ویلیس، گران‌ترین بازیگران روز سینما بودند و حرف اول را روی پرده سینما می‌زدند. سال 1984 آرنولد با اکشن‌های غریبی همچون «ترمیناتور» و «کونان بربر»، تبدیل به چهره افسانه‌ای و بی‌رقیب ژانر اکشن شد.

ظاهرا خود بازیگر هم پذیرفته که بالا رفتن سن و ورود چهره‌های تازه، کسانی هم چون او و استالونه را به حاشیه رانده است. به همین دلیل هم هست که او در سال‌های اخیر سختگیرتر شده و در فیلم‌های خاص ظاهر شده است. اسکورت اولین کار وسترن آرنولد نیست. او در فیلم سینمایی «آخرین راست قامت» هم به نوعی در یک وسترن مدرن ظاهر شد و نقش کلانتر یک شهر کوچک را بازی کرد. تری کالاوی که فیلمنامه اپیزود اول و آزمایشی اسکورت را نوشته، می‌گوید آرنولد از بازی در یک وسترن سیاه بسیار خوشحال است.

این مجموعه برای آمازون هم یک پیروزی به حساب می‌آید. بعد از مجموعه «جک رایان» (که براساس داستان تام کلنسی و مجموعه فیلم موفق هریسون فورد ساخته شده) و «ارباب حلقه‌ها»، آمازون می‌تواند به خود ببالد که آرنولد را هم در تور خود انداخته است. با این حال و با وجود تمام اظهارنظرها در باره فعالیت تلویزیونی آرنولد، خبرهای رسیده دلالت بر ادامه کار سینمایی او می‌کند. نزدیکان بازیگر روی این نکته اصرار دارند که آرنولد هنوز هم یک ستاره بزرگ است و تماشاگران منتظر دیدارهای تازه با او در قسمت‌های جدید فیلم‌های موفق قدیمی دهه هشتادی اش هستند. جولای سال گذشته بود که جیمز کامرون خالق اکشن آینده نگرانه و علمی تخیلی ترمیناتور خبر از احیای داستان آن و ساخت فیلم جدیدی براساس ماجراهای نسخه اصلی آن داد. او گفت در نگارش فیلمنامه این فیلم همکاری دارد و آن را تهیه می‌کند. اما وظیفه کارگردانی را به تیم میلر سپرد. این دوست صمیمی کامرون، سال قبل اکشن کمیک استریپی و ابرقهرمانانه پرفروش «ددپول» را روی پرده سینماها داشت. به گفته کامرون، ترمیناتور تازه یک تریلوژی خواهد بود و آرنولد در آن، نه یک ترمیناتور که یک انسان معمولی است. البته در طول داستان، او تبدیل به یک ترمیناتور خواهد شد! سپتامبر سال قبل آرنولد هم خبر از زمان شروع کار فیلمبرداری قسمت اول این سه گانه داد، که ماه مارس سال جاری میلادی است. این فیلم ششمین قسمت از مجموعه فیلم ترمیناتور به حساب می‌آید، اما برای کامرون دنباله‌ای بر ترمیناتور2 (1991) خواهد بود. این فیلمساز مطرح در سال‌های گذشته و در مصاحبه‌های مختلفی که انجام داد، سه ترمیناتور بعدی را مورد نکوهش قرار داد و گفت نتوانسته‌اند حق مطلب را در مورد بلاک باستر معروف او ادا کنند. خود کامرون هم هیچ دخالتی در ساخت و تولید آن‌ها نداشت. این سه فیلم در سال‌های 2003، 2009 و 2015 روی پرده سینماها رفتند. منتقدان و تماشاگران هم همصدا با کامرون آنها را کارهایی ضعیف ارزیابی کردند که در حد و اندازه دو فیلم کلاسیک
کامرون نبودند.

یک دو جین بازیگر منفی
لیندا همیلتون همبازی آرنولد در ترمیناتور تازه است. او دوباره نقش سارا کانر خود را تکرار می‌کند. برای بازی در نقش کاراکتر منفی و خبیث ماجرا، نام‌های بزرگی نامزد هستند. از لیام نیسن و ژان کلود ون دام و استالونه گرفته تا دیو باتیستا، دواین جانسون، وین دیزل، مل گیبسن، بروس ویلیس، هریسون فورد و ریچارد گیر، قرار است اهمیت نقش کاراکتر منفی داستان در حد و اندازه کاراکتر آرنولد باشد. به این جمع باید یک دختر 18ساله را هم اضافه کرد که باید نقش دنی راموس شخصیت اصلی زن فیلم را بازی کند.

اولین نقش بزرگ تلویزیونی
آرنولد توضیح زیادی درباره ورودش به دنیای قاب کوچک نمی‌دهد. این اولین بار است که او در یک مجموعه تلویزیونی در نقش اصلی و محوری بازی می‌کند. البته در سال‌های قبل، او به عنوان مهمان در برخی اپیزودهای چند مجموعه، نقش کوتاهی بازی کرده است. اما هیچ وقت، به عنوان بازیگر اصلی جلوی دوربین تلویزیون قرار نگرفته است. با این حال، تماشاگران تلویزیون سال قبل او را برای مدت کوتاهی، در مقام مجری برنامه «سلبریتی تازه کار» دیدند. قطع همکاری او با این برنامه هم با جنجال همراه بود. او که متوجه شد دانلد ترامپ از تهیه‌کنندگان اصلی برنامه است، از ادامه همکاری با آن سرباز زد! اگرچه آرنولد عضو حزب جمهوریخواه است، اما مثل تعداد زیادی از اعضای آن موافق سیاست‌های داخلی و بین‌المللی او در مقام رئیس کاخ سفید نیست.

منبع : جام جم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین