|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۴۱
کد خبر: ۲۰۴۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰
کمپانی گوگل از مدت‌ها پیش در تلاش برای تولید لباس ‌های هوشمند بوده و این قصد خود را طی همکاری با برند Levi در قالب پروژه‌ی Jacquard با طراحی ژاکت ‌های هوشمند کاملاً آشکار ساخت.
کمپانی گوگل از مدت‌ها پیش در تلاش برای تولید لباس ‌های هوشمند بوده و این قصد خود را طی همکاری با برند Levi در قالب پروژه‌ی Jacquard با طراحی ژاکت ‌های هوشمند کاملاً آشکار ساخت.

اما ظاهراً این غول دنیای اینترنت تنها کمپانی صاحب‌نامی نیست که در این عرصه وارد شده چرا که نوکیا نیز در کنگره جهانی موبایل (MWC 2018) از ژاکت هوشمند خود که طی همکاری با برند کره‌ای Kolon و به طور خاص برای نیروهای امدادی و انتظامی طراحی شده رونمایی کرد.


این ژاکت هوشمند با نام کامل CHASE LifeTech FR در نگاه اول مشابه ژاکت‌ های معمولی که نیروهای امدادی و انتظامی هنگام حضور در صحنه حادثه بر تن می‌کنند به نظر می‌رسد به طوری که همانند آن‌ها رنگ روشن و شب‌نما دارد تا از راه دور در جاده‌ها و بزرگراه‌ها بهتر دیده شود. اما این تنها بخشی از ماجراست و همانطور که گفته شد این ژاکت یک گجت پوشیدنی کاملاً هوشمند محسوب می‌شود. افرادی که آن را بر تن می‌کنند به اطلاعاتی نظیر نرخ ضربان قلب، درجه حرارت، موقعیت مکانی و داده‌های GPS دسترسی خواهند داشت ضمن اینکه یک شتاب‌سنج نیز در این ژاکت تعبیه شده است.

از طرفی در قسمت آستین و سینه‌ی ژاکت ‌های رونمایی شده در MWC 2018 بخش‌ هایی وجود دارد که امکان تعویض ماژول‌ها را میسر می‌کند؛ احتمالاً به منظور شخصی سازی لباس متناسب با نیازهای کاربر، چرا که به عنوان مثال بهیاران اورژانس برای انجام وظیفه در محل حادثه به سنسورها و ماژول‌های متفاوتی در قیاس با مامورین آتش‌نشانی نیاز دارند.

البته این محصول کاربردی به عنوان نمونه‌ی کانسپت در کنگره جهانی موبایل به نمایش درآمده و محصول نهایی به این زودی‌ها آماده نخواهد شد؛ هر چند که دو کمپانی فنلاندی و کره‌ای در تلاشند تا تولید تجاری این ژاکت هوشمند را تا 12 الی 18 ماه آینده آغاز کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین