|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۵
کد خبر: ۲۰۴۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۰
رئیس جمهور آمریکا در جدیدترین اظهارنظر خود پس از حادثه فلوریدا از توقیف اسلحه شهروندان خطرناک حمایت کرد.
 رئیس جمهور آمریکا در جدیدترین اظهارنظر خود پس از حادثه فلوریدا از توقیف اسلحه شهروندان خطرناک حمایت کرد.

به نقل از ایندیپندنت، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی از توقیف سلاح افراد خطرناک حمایت کرد حتی اگر این اقدام باعث نقض حقوق قانونی شهروندان برای حمل اسلحه شود. این اظهارات ترامپ ممکن است خشم عده زیادی از طرفداران او را به دنبال داشته باشد.

صحبت‌های جدید رئیس جمهور آمریکا در تعارض با اصول بنیادی حامیان حقوق اساسی برای حمل اسلحه است.

ترامپ در سخنانی که از یک رئیس جمهور جمهوریخواه قابل تصور نبود به سناتور‌های آمریکایی درباره امنیت عمومی مدارس گفت: اول اسلحه‌ها را از آن‌ها بگیرید و سپس به دادگاه بروید.

ترامپ در ادامه گفت: من مایلم ابتدا اسلحه‌ها جمع شوند، اول اسلحه‌ها را بگیرید و سپس به دنبال روند قانونی توقیف سلاح بروید.

این سخنان ترامپ در پاسخ به اظهارات مایک پنس، معاون او بود. پنس گفته بود خانواده‌ها و قوانین محلی باید ابزار‌های بیشتری را برای گزارش دادن درباره افراد بالقوه خطرناک مسلح در اختیار داشته باشند.

معاون رئیس جمهور آمریکا در این باره گفته بود: به روند قانونی اجازه دهید تا حق هیچ کسی از بین نرود بلکه بتوانید به دادگاه مراجعه کرده و دستور قضایی برای جمع‌آوری سلاح‌های گرم و هر نوع سلاحی را بگیرید.

ترامپ در واکنش به صحبت‌های پنس گفت: ابتدا اسلحه‌ها جمع شوند و سپس به سراغ دادگاه برای گرفتن مجوز بروید.

این جدیدترین اظهارنظر ترامپ پس از حادثه مرگبار تیراندازی در دبیرستان پارکلند فلوریداست که دو هفته پیش ۱۷ کشته در این دبیرستان برجا گذاشت.

ترامپ همچنین در صحبت‌های خود از افزایش حداقل سن مجاز برای خرید اسلحه از ۱۸ به ۲۱ سال و نیز دادن مجوز به معلمان برای حمل اسلحه در مدرسه در صورتیکه آن‌ها واجد شرایط حمل اسلحه مخفی باشند، حمایت کرد.

هنوز مشخص نیست که چقدر می‌توان صحبت‌های ترامپ را جدی گرفت. با این حال به نظر می‌رسد این نظرات تا حدی در راستای تلاش‌هایی که برای تقویت بررسی سوابق فدرال برای گرفتن اسلحه از دست مجرمان و کسانی که بیماری روانی دارند، است.

صرف نظر از میزان صداقت حرف‌های ترامپ، این اظهارت احتمالا با خشم اعضای انجمن ملی اسلحه روبرو خواهد شد.

بحث کنترل سلاح به شدت از زمان تیراندازی دبیرستان فلوریدا مطرح شده است. بازماندگان حادثه تیراندازی فلوریدا بلافاصله پس از این حادثه پوشش رسانه‌ای را برای پشتیبانی از پیام حامیان کنترل اسلحه شکل دادند و امیدوارند که این آخرین تیراندازی در مدارس آمریکا باشد.

پس از این حادثه ترامپ به طور مداوم اعلام کرده است که مایل است به معلمان واجد شرایط امکان حمل سلاح بدهد و بنابراین امکان وقوع چنین خشونت‌هایی در مدارس کاهش یابد.

یکی از اولین اقدامات ترامپ پس از وقوع تیراندازی در دبیرستان فلوریدا این بود که اعلام کرد به وزارت دادگستری دستور داده است تا ممنوعیت استفاده از اسلحه‌های نیمه اتوماتیک که امکان شلیک با سرعت‌های نزدیک به اتوماتیک را می‌دهند، در دستور کار خود قرار دهند.

هنوز مشخص نیست که آیا ترامپ می‌تواند موفق به ممنوع کردن استفاده از چنین اسلحه‌هایی شود یا خیر. این نظریه در دولت باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا نیز مطرح شد اما در نهایت موفق به قانونی کردن آن نشدند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین