|
|
امروز: شنبه ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۴:۲۶
کد خبر: ۲۰۴۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۳:۳۰
یکی از گرانقیمت‌ترین هدایایی که در مهمانی و مناسب ها هدیه داده می شود، می‌تواند سبب ابتلای افراد به ویژه زنان باردار به بیماری‌های خطرناک شود.
 یکی از گرانقیمت‌ترین هدایایی که در مهمانی و مناسب ها هدیه داده می شود، می‌تواند سبب ابتلای افراد به ویژه زنان باردار به بیماری‌های خطرناک شود.

کارشناسان اعلام کرده‌اند خرید عطر‌های شیمیایی و استفاده از آن به دلیل دارا بودن مواد شیمیایی می‌تواند سبب بروز سرطان، سردرد و آسیب رساندن به جنین در حال رشد شود.

این روز‌ها در دنیا مردم به میزان زیاد از مواد شیمیایی معطر مانند عطر، انواع صابون و شامپوها، دئودورانت‌ها، پاک کننده‌های شیمیایی، لوسیون‌های معطر، اسپری‌های خوشبو کننده، شمع‌های معطر و مواردی از این دست استفاده می‌کنند که به شکل آشکار و پنهان مسبب ابتلای آن‌ها به انواع بیماری‌ها هستند.

یک زن امروزی در کشور‌های مختلف دنیا که دارای وضعیت مالی مناسبی و از رفاه نسبی برخوردارباشد، در طول روز از ۱۵ الی ۲۰ نوع ماده شیمیایی مختلف که بیشتر جنبه زیبایی دارند استفاده می‌کند و ناخواسته خود را در معرض ابتلا به انواع بیماری‌ها قرار می‌دهد.

ذره‌های ریزی که در ترکیب مواد شیمیایی قرار دارد به آسانی وارد ریه‌ها می‌شوند و افراد را درمعرض بیماری‌هایی،چون مشکل‌های تنفسی، آسم، سردرد، احتقاق بینی، آبریزش، قرمز شدن چشم‌ها، حالت تهوع و در دراز مدت سبب ابتلا به سرطان و دربانوان باردارموجب تولد نوزاد با ناهنجاری مادرزادی می‌شود.

در مواد معطر از جمله عطر فتالات وجود دارد که این ماده اثر هورمون استروژن را در بدن تقلید و می‌تواند سبب نقص‌های مادرزادی شود.

کارشناسان به ویژه به افراد مبتلا به آلرژی، زنان باردار و شیرده، افراد مبتلا به سرطان و بیماری‌های نقص سیستم ایمنی توصیه می‌کنند استفاده بی رویه از مواد شیمیایی مانند محصولات آرایشی بهداشتی، عطر و خوشبو کننده‌ها را متوقف کنند، زیرا بر سلامت آن‌ها اثر منفی می‌گذارد.

استفاده مادر از مواد شیمیایی معطر، حتی از راه پوست می‌تواند جذب بدن شود و سبب ابتلای جنین به بیماری‌های مختلف و حتی نوزاد شیرخوار به برخی بیماری‌ها شود.

اکنون در بسیاری از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در کشور‌های مختلف دنیا استفاده از مواد خوشبو کننده و حتی مواد مخصوص نظافت و ضدعفونی کننده سطوح که دارای عطر و رایحه هستند ممنوع شده است تا بیماران کمتر در معرض ابتلا به بیماری‌های مختلف قراربگیرند.

اثر گذاری رایحه عطر بر تشدید حمله میگرن در افراد مستعد به این بیماری به اثبات رسیده است و محققان توصیه می‌کنند افرادی که شامه حساس یا سابقه بروز میگرن دارند از عطر و مواد شوینده معطر استفاده نکنند.

یکی از بدترین هدیه‌هایی که می‌توانید به افراد بدهید عطر و ادوکلن است که فرد درصورت دارا بودن حساسیت بهره‌ای از این هدیه نمی‌برد.

همچنین در مهمانی‌ها به ویژه اگر به ملاقات افراد بیمار یا افرادی که دارای فرزند خردسال هستند می‌روید از عطر و اودکلن استفاده نکنید یا از عطر‌های ملایم استفاده کنید تا سبب تشدید علامت‌های بیماری و ایجاد حساسیت درآن‌ها نشوید.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین