|
|
امروز: پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۲۰۴۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۰
متخصص اورتوپدی در خصوص درمان بیماری آرتروز زانو اظهار داشت: نشستن بر روی صندلی به جای زمین و ورزش کردن به عنوان تغییر عادات زندگی مهم‌ترین راه پیشگیری از آرتروز زانو حساب می‌شود.
 مهدی مقتدایی متخصص اورتوپدی در خصوص راه‌های پیشگیری از ابتلا به آرتروز زانو گفت:‌ تغییر عادات زندگی مهم‌ترین راه پیشگیری از آرتروز به شمار می‌رود. به طور مثال بهتر است افراد روی صندلی بنشینند زیرا نشستن بر زمین مضرات فراوانی دارد.

مقتدایی گفت: بالا و پایین رفتن زیاد از پله موجب بیماری آرتروز می‌شود؛ ولی ورزش کردن یکی از موارد مهم جلوگیری از ابتلاد به آرتروز زانو به‌شمار می‌رود، لذا ورزشی که باعث تقویت، قدرت و حجم عضلات زانو شود درصد ابتلا به آرتروز را بسیار پایین می‌آورد.

این متخصص اورتوپدی اظهار داشت: مکمل‌های کلسیم و ویتامین D معمولاً در درمان سیستم اسکلتی ـ عضلانی تأثیر مناسبی دارند. برخلاف آن داروهایی نظیر گلوکزامین هیچ‌گونه تأثیر ثابت‌شده‌ای ندارند.

مقتدایی اظهار داشت: در نهایت آرتروز پیشرفته‌ای که با تغییر عادات زندگی و دارو رفع نشد، همچنین بیمار را با درد و ناتوانی همراه کرد توسط تعویض مفصل زانو به‌راحتی درمان می‌شود. به عبارت دیگر با پیشرفت در پروتزها و تکنیک‌های جراحی، آرتروز زانو به راحتی درمان خواهد شد.

به گزارش فارس 20 درصد ایرانی‌ها به آرتروز مبتلا هستند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین