|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۲۰۴۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۰
بازی با استقلال خوزستان نخستین باری بود که برانکو ترکیب تیمش را به هم ریخت و تعداد زیادی از ذخیره‌ها را در ترکیب اصلی قرار داد. کمتر از یک هفته مانده به شهرآورد این فرصتی برای استراحت دادن به بازیکنان اصلی بود.
 بازی با استقلال خوزستان نخستین باری بود که برانکو ترکیب تیمش را به هم ریخت و تعداد زیادی از ذخیره‌ها را در ترکیب اصلی قرار داد. کمتر از یک هفته مانده به شهرآورد این فرصتی برای استراحت دادن به بازیکنان اصلی بود.
تیم بحران زده خوزستانی قطعا نمی‌توانست تهدیدی جدی باشد و تیم صدرنشین مطابق انتظار به سه امتیاز رسید. این تغییرات همچنین واکنشی به نمایش ضعیف مقابل السد قطر بود. به ندرت دیده بودیم که اکثر بازیکنان پرسپولیس چنین بازی ضعیفی به نمایش بگذارند و نیمکت‌نشینی حکم یک اخطار غیرمستقیم به آنها را داشت.
البته سابقه نشان می‌دهد که برانکو خیلی اهل ریسک نیست و محافظه‌کارتر از آن است که بخواهد در شهرآورد ترکیب غیرمنتظره‌ای به زمین بفرستد. به احتمال زیاد پرسپولیس پنج‌شنبه با همان ترکیب آشنا به زمین خواهد رفت و شفر هم برای آنالیز حریف کار خیلی سختی ندارد.
با این حال ترکیب بازی با استقلال خوزستان را احتمالا در آینده بیشتر ببینیم. وقتی قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر قطعی شده باشد، برانکو بیش از پیش به ذخیره‌ها میدان می‌دهد. او خوب می‌داند که فصل آینده دستش از همیشه خالی‌تر خواهد بود و همین بازیکنان باید عصای دست او باشند.
محرومیت پرسپولیس از دو پنجره نقل و انتقالات در این فصل خیلی روی عملکرد این تیم تاثیر نداشت. حکم فیفا زمانی صادر شد که پرسپولیس فاصله‌اش را در صدر جدول زیاد کرده بود و آنقدر بازیکن داشت که برای قهرمانی نیاز به تقویت در نیم فصل نداشته باشد.
بازی با السد اما نشان داد که داشته‌های فعلی برای رقابت در بالاترین سطح کفاف نمی‌دهد. خیال برانکو برای ترکیب اصلی راحت است، ولی برای روز‌های سخت بازیکنی روی نیمکت ندارد که بتواند جریان بازی را تغییر دهد. اگر این فصل پرسپولیس رقیبی جدی برای قهرمانی نداشت، رقابت در لیگ هجدهم با اوج‌گیری استقلال شفر سخت‌تر خواهد بود.
انتظار از پرسپولیس برای موفقیت در لیگ قهرمانان بعد از صعود به نیمه‌نهایی بالاتر رفته و این فصل هم هواداران منتظر صعود این تیم تا مراحل نهایی و حتی رسیدن به فینال هستند. مراحل حساس این مسابقات فصل آینده است، وقتی پرسپولیس احتمالا تعدادی از بازیکنانش را از دست داده است.
برانکو با آگاهی از وضعیت محرومیت پرسپولیس حاضر شد قراردادش را تمدید کند و حالا یک نیم فصل سخت انتظار این تیم را می‌کشد. شنیده می‌شود تعدادی از بازیکنان اصلی پرسپولیس تابستان آینده از این تیم جدا می‌شوند. انصاری و محرمی در خط دفاع، احمدزاده و امیری در خط میانی و علیپور در خط حمله ظاهرا پیشنهاد خارجی دارند. مسلمان هم که این روزها نیمکت‌نشین شده بعید است این وضعیت را تحمل کند و احتمالا برای فصل آینده تیم جدیدی انتخاب خواهد کرد.
پرسپولیس در لیگ هجدهم چهره کاملا جدیدی خواهد داشت و رقابت با سایر مدعیان ماموریت پیچیده‌ای است. اگر برانکو خوششانس باشد می‌تواند بازیکنان خوبی برای نیم‌فصل دوم به تیمش اضافه کند، ولی قبل از اضافه شدن این بازیکنان یک نیم‌فصل سخت در پیش دارد. او باید با مجموعه‌ای کوچک مدارا کند و تلاش کند که امتیازات زیادی از دست ندهد. سرنوشت این فصل تراکتورسازی که فصل را بدون یارگیری شروع کرد، نشان می‌دهد که چه شرایط دشواری انتظار پرسپولیس را می‌کشد.
مشکل دیگر باشگاه پیدا کردن بازیکنان مناسب در نیم‌فصل است و یک راه حل می‌تواند انتخاب بازیکنان جدید در شروع فصل باشد. این همان کاری است که بارسلونا و اتلتیکو مادرید انجام دادند و با آردا توران و دیه‌گو کاستا قبل از پایان محرومیت به توافق رسیدند.
این بازیکنان در نیم‌فصل اول فقط با تیم تمرین می‌کردند و در نیم‌فصل دوم توانستند بازی کنند. پیدا کردن بازیکنانی که حاضر شوند چند ماه بازی نکنند دشوار است ولی برای پرسپولیس غیرممکن نیست. بازیکنانی که چند ماه در کنار تیم تمرین کرده باشند در نیم فصل دوم زمان کمتری برای هماهنگی لازم دارند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین