|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۳
کد خبر: ۲۰۴۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۴:۴۰
قانون ممنوعیت استفاده از سلاح‌های نیمه اتوماتیک تا سال ۲۰۲۱ در نروژ اجرایی می‌شود.
 قانون ممنوعیت استفاده از سلاح‌های نیمه اتوماتیک تا سال ۲۰۲۱ در نروژ اجرایی می‌شود.

به گزارش پایگاه اینترتنی ایندیپندنت، مقامات نروژ قصد دارند 8 سال پس از خونین ترین حمله مسلحانه در این کشور که موجب کشته شدن 69 نوجوان در یک کمپ تابستانی شد، استفاده از سلاح های نیمه اتوماتیک را ممنوع کند. این در حالی است که فروش سلاح های اتوماتیک در این کشور اخیرا ممنوع شده است.

لایحه ممنوعیت سلاح های نیمه اتوماتیک در نروژ، اواخر سال گذشته میلادی به وسیله حزب اقلیت راست پیشنهاد شد ولی به دلیل عدم حمایت کافی از این لایحه، تصویب نشد.

«پیتر فرولیچ»، عضو دائمی کمیته مستقل مجلس در امور قضایی به خبرگزاری فرانسه گفت: امروز مشخص شده است اکثریت مجلس با تصویب این لایحه موافق هستند. به همین منظور، قرار است تا پایان سال 2021، استفاده از سلاح های گرم نیمه اتوماتیک در نروژ ممنوع شود.

وی توضیح داد: این قانون شامل استثنا برای برخی از رشته های تیراندازی می شود.
علی‌رغم تاخیر دولت نروژ در تصویب قانون ممنوعیت استفاده از سلاح های نیمه اتوماتیک، بسیاری از مخالفان مالکیت اسلحه از آن استقبال کرده اند.

نروژ از جمله کشورهای اروپایی است که نظارت شدیدی بر اجرای قوانین مالکیت و حمل اسلحه دارد. مالکان اسلحه ضمن دریافت مجوز حمل، باید هر سال این جواز را تمدید کنند. همچنین افرادی که سابقه کیفری داشته باشند مجاز به دریافت جواز سلاح نیستند. نروژ در حالی استفاده از سلاح های نیمه اتوماتیک را ممنوع کرده است که چندی پیش یک نوجوان آمریکایی در حمله به دبیرستانی در فلوریدا 17 دانش آموز را به کام مرگ کشاند.

22 ژوئیه سال 2011، «آندریاس بریویک»، یکی از اعضای گروه های افراطی با یک اسلحه نیمه اتوماتیک به یک کمپ تفریحی در جزیره «یوتیا» از توابع «باسکرود» نروژ حمله کرد. در این حمله 69 نوجوان کشته و بیش از 100 نفر زخمی شدند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین