|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۲۰۴۰۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶
امید می‌رود که با هماهنگی شرکت‌های توزیع در تهران که قرار است ایجاد شود بتوانیم طرح‌های مربوط به مدیریت یکپارچه شهری را تسریع کنیم تا در زمان وقوع حادثه و بحران بتوان سرویس‌دهی مناسبی را برای شهروندان به وجود آورد.
رییس شورای شهر تهران گفت: برنامه‌های کشور و شهر تهران در حوزه مدیریت بحران پس از حادثه 99 درصد است اما در اجرا به دلیل نبود یکپارچگی در مدیریت شهری دچار عقب‌ماندگی هستیم که آن هم به زودی برطرف خواهد شد.

محسن هاشمی امروز در حاشیه مراسم افتتاح سامانه ذخیره و توزیع اضطراری آب تهران در جمع خبرنگاران با بیان این‌که در حال حاضر در مدیریت شهری و در بین دستگاه‌های اجرایی اعم از برق، گاز، مخابرات و توزیع سوخت هماهنگی وجود ندارد و مدیریت به صورت جزیره‌ای صورت می‌گیرد، اظهار کرد: لازم است که هرچه زودتر مدیریت یکپارچه شهری ساماندهی شود.

وی با اشاره به پروژه سامانه ذخیره و توزیع اضطراری آب تهران، افزود: در همین پروژه به دلیل این‌که شرکت آبفای تهران با شهرداری تهران همکاری لازم را نداشت نتوانسته مکان‌هایی که در پارک‌ها برای احداث این سامانه نیاز داشت اخذ کند.

عضو کمیسیون شورای شهر اظهار کرد: امید می‌رود که با هماهنگی شرکت‌های توزیع در تهران که قرار است ایجاد شود بتوانیم طرح‌های مربوط به مدیریت یکپارچه شهری را تسریع کنیم تا در زمان وقوع حادثه و بحران بتوان سرویس‌دهی مناسبی را برای شهروندان به وجود آورد.

هاشمی در خصوص برنامه‌ها و راهکارهای شهرداری تهران برای حل مشکل بی‌آبی، گفت: اولین و مهم‌ترین اقدام در این زمینه فرهنگ‌سازی در مصرف آب است که باید توسط ارگان‌های ذیربط به صورت کامل و درست صورت گیرد.

وی افزود: علاوه بر این باید به بحث قیمت‌گذاری توجه شود، چرا که ارزان بودن یک کالا دلیل اصلی ازدیاد مصرف است، لذا باید سیاست‌های قیمت‌گذاری تدوین شود تا بدون آسیب رسیدن به قشر ضعیف بتوان علاوه بر کاهش مصرف آب هزینه‌های پروژه‌های اجرایی را نیز تامین کرد.

عضو کمیسیون شورای شهر با بیان این‌که هنوز مدیریت یکپارچه شهری صورت نگرفته است، ادامه داد: همین مساله موجب شده تا عملا شهرداری‌ها مسئولیتی در حوزه منابع آبی نداشته باشند، اما تلاش ما صیانت از منابع آبی است.

هاشمی با بیان این‌که برای مدیریت یکپارچه شهری طرحی در مجلس و دولت در حال بحث است، گفت: امیدواریم نمایندگان تهران پس از بررسی این طرح را با سرعت بیشتری به مرحله‌ی اجرا ببرند.
 



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین