|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۲۰۳۹۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۹
معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا از تشدید اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای با سرقت در سراسر کشور خبر داد و گفت: پلیس در مقابل اماکن، مراکز خرید و همچنین مناطق آلوده و جرم خیز با گشت‌زنی‌های خودرویی و پیاده حضور فعالی خواهد داشت.
 معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا از تشدید اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای با سرقت در سراسر کشور خبر داد و گفت: پلیس در مقابل اماکن، مراکز خرید و همچنین مناطق آلوده و جرم خیز با گشت‌زنی‌های خودرویی و پیاده حضور فعالی خواهد داشت.

به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ رضا موذن معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا با اعلام خبر فوق اظهار داشت: برای ارتکاب سرقت سه عامل، سارق بالقوه با انگیزه، بزه دیدگان بالقوه مناسب و محیط، اوضاع و احوال مساعد ارتکاب سرقت لازم است که عوامل مذکور در روزهای پایانی سال با هم جمع و مقدمات وقوع سرقت را فراهم می کنند.

وی با بیان اینکه در ماه های آخر سال، مراجعه شهروندان به مراکز تجاری و بازارها برای انجام خرید آخر سال، افزایش می یابد، افزود: در اینگونه مواقع سارقان به ارتکاب انواع سرقت نظیر زورگیری، کیف قاپی، سرقت های تحت پوشش مسافر و مسافربر و یا تحت پوشش ماموران انتظامی و... مبادرت می‌ورزند.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا با اشاره به اینکه گروه های در معرض سرقت بیشتر زنان، کودکان و افراد کهنسال هستند، گفت: شهروندان می توانند با رعایت توصیه های پلیسی، از جمع شدن عوامل موثر در سرقت جلوگیری کرده و با ناکام گذاشتن سارقان از ارتکاب سرقت، خود را در مقابل آسیب های مادی و جانی حفظ کنند.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر، وقوع سرقت اماکن و منازل در این روزها به لحاظ شرایط خاص همانند خالی از سکنه بودن و ... افزایش پیدا می کند برهمین اساس هموطنان عزیز باید برای جلوگیری از سرقت توصیه و هشدارهای پلیس را مد نظر خود قرار دهند.

سرهنگ موذن از تقویت و حضور فعال گشت های خودرویی و پیاده پلیس به صورت محسوس و نامحسوس در مقابل اماکن تجاری، طلافروشی ها، صرافی ها، بانک ها، و مناطق آلوده و جرم خیز در سراسر کشور خبر داد و گفت: براساس هماهنگی های انجام شده با مقامات قضائی سراسر کشور خصوصا در تهران ترتیبی اتخاذ خواهد شد که از آزادی سارقان دستگیر شده در این ایام خودداری شود.

وی از شهروندان خواست تا حد ممکن از همراه داشتن پول نقد و اشیای قیمتی اسناد و مدارک با ارزش و غیر ضروری به هنگام حضور در اماکن عمومی خودداری و بیشتر از کارت های بانکی در خرید ها استفاده کنند.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا به عدم حمل زیورآلات و وسایل گران قیمت و یا عدم نمایش آن در انظار عموم اشاره و به شهروندان توصیه کرد: حتی الامکان از وسائط نقلیه عمومی استفاده کرده و در صورت استفاده از خودروهای شخصی به هنگام خرید، خودروی خود را در پارکینگ عمومی قرار دهند و از قرار دادن اشیای با ارزش روی صندلی ها خودداری کنند.

وی افزود: شهروندان در صورت عدم دسترسی به پارکینگ، خودرو خود را در محل ­های قابل دید و جاهای مطمئن با نور کافی پارک کرده و از تجهیزات ایمنی و تأخیری همانند قفل پدال و فرمان استفاده کنید .

این مقام انتظامی با بیان اینکه شهروندان هنگام خرید در مراکز فروش از کارت­ های اعتباری و عابر بانک برای خرید استفاده کرده و از قرار دادن رمز در کنار آن خودداری کنند، گفت: در فروشگاه هایی که امکان پرداخت الکترونیکی وجود دارد، از دادن اطلاعات کارت به فروشنده خودداری و شخصاً رمز عبور و مبلغ پرداختی را وارد کنید.

وی همچنین یادآور شد: ساده‌ترین راه کلاهبرداری از کارت شما، دسترسی به اطلاعات حساب شماست. پس به هیچ‌عنوان اطلاعات حساب، شماره و رمز کارت خود را در اختیار افراد غریبه قرار ندهید. همچنین به هیچ عنوان کارت خود را به این افراد نسپارید. از نگهداری رمز عبور به همراه کارت عابر خودداری کنید

این مقام انتظامی به کلاهبرداری از اطلاعات کارت و حساب بانکی اشاره و بیان کرد: شهروندان به هیچ عنوان کارت و رمز بانکی خود را به افراد غریبه که با هدف کمک کردن قصد کلاهبرداری از آنها را دارند، خودداری کنند.

وی گفت: شهروندان بیشتر از نیاز روزانه وجه نقد به همراه نداشته باشید و از به همراه داشتن طلا و جواهر و اشیاء غیر ضروری و گرانقیمت پرهیز کنند.

سرهنگ موذن با بیان اینکه در اماکن پرتردد مراقب تماس بدنی افراد ناشناس با خود باشید، گفت: شهروندان باید کیف­ خود را نزدیک بدن­ شان و یا در دستی که آزاد است، نگه دارند، در مجموع سعی شود زمان خرید را مدیریت کرده و حتی الامکان در مواقع ازدحام و شلوغی بازار و معابر اقدام به خرید نکنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین