|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۲۰۳۹۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۸
پروژه تلسکوپ مجازی به‌تازگی موفق به ثبت تصاویری شده است که نشان می‌دهد که یک شهاب‌سنگ با فاصله‌ای نزدیک‌تر از فاصله ماه و زمین، از کنار سیاره ما عبور کرده است.
  پروژه تلسکوپ مجازی به‌تازگی موفق به ثبت تصاویری شده است که نشان می‌دهد که یک شهاب‌سنگ با فاصله‌ای نزدیک‌تر از فاصله ماه و زمین، از کنار سیاره ما عبور کرده است.

یکی از تئوری‌های بسیار محبوب درزمینهٔ انقراض دایناسورها، برخورد یک شهاب‌سنگ با زمین است. این تئوری موجب شده است که بسیاری از انسان‌ها از برخورد شهاب‌سنگ با زمین و تبعات این امر واهمه داشته باشند. به این ترتیب وقتی که یک شهاب‌سنگ قرار است تا از فاصله‌ای نزدیک به کره زمین عبور کند، بسیاری از ساکنان سیاره ممکن است ترس مهیبی را تجربه کنند.


با این حال ظاهرا این اتفاق افتاده است ولی اثرات آن به‌هیچ‌عنوان به حدی نبود که بخواهیم ترسی از آن را تجربه کنیم.

یک شهاب‌سنگ در شب گذشته از کنار کره زمین رد شده است. این شهاب‌سنگ فاصله بسیار اندکی با سیاره ما داشته است و بر پایه اطلاعات منتشر شده، این فاصله کمتر از فاصله زمین و ماه بوده است.

دانشمندان دو نظر متفاوت درباره این شهاب‌سنگ دارند. تئوری نخست حاکی از آن است که این جرم فضایی دارای ابعادی برابر با 4 متر بوده است و از نظر اشیاء موجود بر روی زمین، تقریبا هم‌اندازه یک خودروی فولکس‌واگن کلاسیک بوده است. با این حال گروه دوم، ابعاد این شهاب‌سنگ را بزرگ‌تر می‌دانند و معتقدند که اندازه این جرم فضایی نزدیک به 10 متر بوده است که در مقام مقایسه می‌توان آن را هم‌اندازه یک اتوبوس دوطبقه دانست.

در این میان موضوع جالب این است که با توجه به تکنیک برداشت تصاویر توسط پروژه تلسکوپ مجازی، این شهاب‌سنگ در مرکز تصویر به‌صورت یک نقطه ثابت دیده می‌شود ولی سایر اجرام ثابت، دارای دنباله‌هایی در این تصاویر هستند. به این ترتیب می‌توانید با دیدن تصویر این خبر، شهاب‌سنگ یاد شده را به شکل یک نقطه مشاهده کنید.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین