|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۲۰۳۸۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳
تمام این افراد تحویل خانواده‌هایشان داده شدند. این افراد مرتکب جرائمی از قبیل چاقوکشی، زورگیری با شبه سلاح، درگسیری دسته‌ جمعی، تخویب اموال عمومی و خضوی و تهیه مواد شده بودند.
رئیس پلیس پایتخت از دستگیری241 نفر از اراذل و اوباش پایتخت در 78 عملیات پلیس خبر داد و اعلام کرد:‌ 170 قبضه چاقو و قمه و 9 قبضه سلاح گرم از این افراد کشف و ضبط شده است.

 سردار حسین رحیمی در حاشیه طرح ارتقا امنیت و آرامش در تهران بزرگ و دستگیری اراذل و اوباش و مزاحمین محلات در جمع خبرنگاران گفت: در ادامه سلسله عملیات‌های پلیس مبنی بر دستگیری اراذل و اوباش در روز گذشته با هماهنگی مقامات قضایی و طی 78 مرحله عملیات و بازرسی 98 واحد صنفی که عمدتا قهوه خانه ها و باشگاه‌های بدنسازی بودند در مجموع 241 نفر از اراذل و اوباش و مزاحمان محلات دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه در 40 مورد از این اقدامات عملیاتی مردم درخواست اقدام عملیاتی و جمع کردن مزاحمین و اراذل و اوباش را در محله‌های خود از پلیس داشتند، افزود: همچنین 54 پارک و تفرجگاه عمومی هم در این عملیات‌ها پاکسازی شد.

سردار رحیمی در پاسخ به این سوال که‌ آیا هنوز تهران اراذل و اوباش سطح یک دارد، بیان کرد: بله، متاسفانه بیشتر این اراذل دستگیر شده مربوط به مناطق جرم خیز و جنوب تهران بوده‌اند.

63 نفر از اراذل و اوباش دستگیر شده جوان بودند

وی با بیان اینکه از 241 نفر اراذل دستگیر شده 63 نفر زیر 18 سال داشتند، تصریح کرد: تمام این افراد تحویل خانواده‌هایشان داده شدند. این افراد مرتکب جرائمی از قبیل چاقوکشی، زورگیری با شبه سلاح، درگسیری دسته‌ جمعی، تخویب اموال عمومی و خضوی و تهیه مواد شده بودند.

رئیس پلیس پایتخت افزود: یکی از اقدامات این افراد ایجاد مزاحمت در محله‌ها و مزاحمت نوامیس بوده است.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه آیا این اراذل و اوباش کم‌تر از 18 سال دارای سابقه بوده‌اند، تصریح کرد: کم‌تر از 10 درصد این افراد دارای سابقه بوده‌اند. در این عملیات‌ها 9 قبضه سلاح جنگی، 170 قبضه انواع چاقو و قمه، 95 کیلو مواد مخدر و انواع و اقسام مشروبات الکی و سه هزار داروی تقلبی و تاریخ مصرف گذشته کشف شد.

سردار رحیمی تاکید کرد: تاکید کرد: موضوع برخورد قاطع، جدی و بی‌امان با اراذل و اوباش، مزاحمین نوامیس و مزاحمینی که در محلات موجبات آزار و اذیت را برای مردم ایجاد می‌کنند ادامه خواهد داشت و پلیس با قدرت در مقابل این‌ها خواهد ایستاد.

ضرورت برخورد قاطعانه با شبه سلاح

رئیس پلیس پایتخت در خصوص شبه سلاح‌هایی که توسط اراذل و اوباش زیر 18 سال مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: شبه سلاح‌ها اسباب‌بازی هستند. اخیرا این شبه سلاح‌ها هم از نظر وزن و شکل بسیار شبیه سلاح‌های واقعی شده است و حتی در واقع این مسائل و ترقه‌ای که در آن استفاده می‌شود در بعضی از مواقع از فاصله نزدیک می‌تواند موجبات ضربه سخت و سنگین را به طرف مقابل ایجاد کند به نظر می‌رسد که باید مثل تصمیمی که برای سلاح‌های سرد گرفته شد به صورت جدی‌تر و قاطعانه‌تر با شبه سلاح‌ها نیز برخورد کنیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی براینکه آیا افراد دستگیر شده تا پایان ایام نوروز دستگیر خواهند شد، خاطرنشان کرد: افراد که چنین اقداماتی انجام داده باشند به همراه خودروهایشان تا بعد از ایان نوروز در خدمت دستگاه قضایی خواهند بود.

برخورد با توزیع و فروشندگان مواد محترقه

سردار رحیمی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص اقدامات انجام شده برای چهارشنبه پایان سال، بیان کرد: برای این روز با تهیه و توزیع‌کنندگان مواد محترقه برخورد خواهیم کرد و به آنها هشدار و تذکر جدی می‌دهیم که با‌ آنها به خصوص فروشندگان برخورد جدی خواهد شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین