|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۲۰۳۸۵۹
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵
طالبان در ادامه افزوده است که پس از این آمریکا باید به جای جنگ راه صلح را انتخاب کند، زیرا در 17 سال گذشته ثابت شد که راه نظامی تنها جنگ را شدت بخشیده و آن را طولانی تر خواهد ساخت و همچنین به نفع هیچ طرف نخواهد بود.
گروه طالبان با انتشار اطلاعیه ای برای دومین بار در یک ماه گذشته، پیشنهاد گفت و گو مستقیم با آمریکا را برای موضوع صلح اعلام کرد و از آمادگی برای مذاکره رو در رو از طریق دفترش در قطر خبر داد.

گروه طالبان امروز سه شنبه در این اطلاعیه که عنوان «دفتر سیاسی طالبان برای آسیای جنوبی و مرکزی» را پای خود دارد به سخنان «آلیس ویلز» نماینده آمریکا در امور افغانستان که گفته بود کشورش آماده گفت و گو با طالبان است ، استناد کرده و از آمادگی خود خبر داده است.

طالبان که البته تخصیص یک هویت واحد به این عنوان با توجه به وجود دهها شاخه انشعابی از طالبان کار ساده ای نیست در این پیام افزوده است که این گروه خواهان حل صلح آمیز مسئله افغانستان از طریق دفتر قطر در یک نشست رو د رو است.
طالبان در این اطلاعیه تصریح کرده است که طرف آمریکایی باید خواست های مشروع افغان ها را بپذیرد و در یک نظر خواهی با آنها خواست های خود را نیز مطرح کنند.

طالبان در صفحه فعال خود در تلگرام نوشته است که این گروه پیش از این نیز در نامه ای به مردم و مجلس سنای آمریکا واضح نوشته بود که جنگ انتخاب ما نیست بلکه بر ما تحمیل شده است.

 طالبان تأکید کرده است که برای پایان اشغال این کشور خواهان راه حل صلح آمیز است و به آمریکا و متحدان آنها نیز ثابت شده است که جنگ راه حل نیست و مسئله افغانستان با راهکار نظامی حل نمی شود.

طالبان در ادامه افزوده است که پس از این آمریکا باید به جای جنگ راه صلح را انتخاب کند، زیرا در 17 سال گذشته ثابت شد که راه نظامی تنها جنگ را شدت بخشیده و آن را طولانی تر خواهد ساخت و همچنین به نفع هیچ طرف نخواهد بود.

صدور این اطلاعیه امروز در فضای مجازی در حالی انجام شد که فردا چهارشنبه قرار است دومین نشست «پروسه کابل» به منظور بررسی راهکارهای عملی برای تحقق صلح درافغانستان با حضور معاونان وزارت خارجه 25 کشور و نمایندگان چندین سازمان بین المللی برگزار می شود و دولت افغانستان وعده داده است که جامع ترین پیشنهاد خود را برای صلح عرضه خواهد کرد.

همچنین همزمانی این پیام از سوی طالبان با توجه به انتشار خبر تصمیم دولت افغانستان برای بستن دفتر قطر نباید اتفاقی باشد ، زیرا بارها روشن شده است که افرادی از طریق دفتر قطر موفق شده اند با پوشش تقلبی کمک های مالی قابل توجهی را به بهانه صلح دریافت کنند و ناپدید شوند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین