|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۲۰۳۸۴۳
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳
وزرای اروپایی و عرب همچنین در درک اوضاع و شناخت منطقه و روابط با شرکای مختلف از جمله طرف‌های درگیر مثل ما هستند.
  اتحادیه اروپا نسبت به خطرات اتخاذ اقدامات نسنجیده برای حل نزاع فلسطین و اسرائیل هشدار داد.

 به نقل از  شبکه خبری روسیا الیوم، فدریکا موگرینی، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پایان نشست وزرای خارجه این اتحادیه با همتایان عرب خود در بروکسل گفت: ما و اتحادیه عرب نگران اتخاذ اقدامات نسنجیده درباره روند صلح خاورمیانه به ویژه درباره قدس هستیم. ما حساسیت بعد دینی را درک می‌کنیم که می‌تواند نظرات رایکالی را تقویت کرده و مانع همزیستی مسالمت‌آمیز شود و درگیری را از سیاسی به دینی تبدیل کند. در آن صورت با مشکلی بسیار بزرگتر از مشکلات کنونی مواجه خواهیم شد.

وی افزود: وزرای اروپایی و عرب همچنین در درک اوضاع و شناخت منطقه و روابط با شرکای مختلف از جمله طرف‌های درگیر مثل ما هستند.

در این نشست دبیرکل اتحادیه عرب، وزرای خارجه اردن، فلسطین، عربستان، مصر، مراکش و امارات حضور داشتند.

محمود عفیفی، سخنگوی دبیرکل اتحادیه عرب گفت: احمد ابوالغیط در سخنان خود بر خطرناک بودن پیامدهای اقدام آمریکا درخصوص انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس در مه تأکید کرد و مواضع اروپا درباره پایبندی به قوانین بین‌المللی را ستود.

ابوالغیط بر لزوم ایفای نقش کارآمدتری از سوی کشورهای اروپایی در حمایت از روند حل و فصل سیاسی میان فلسطین و اسرائیل تأکید کرد.

هیئت وزارتی عربی از کشورهای اروپایی خواست بر آمریکا برای تضمین طرح صلحی که با قوانین بین‌المللی همخوانی داشته باشد، تأثیر بگذارند.

وزرای عرب بر اهمیت حفظ نقش آنروا تأکید کرده و از کشورهایی که هنوز فلسطین را به رسمیت نشناخته‌اند خواست این اقدام مهم را اتخاذ کنند.

این وزرا جایگزین‌های مطرح شده را برای به جریان انداختن پرونده حل و فصل فلسطین در صورتیکه آمریکا همچنان پافشاری کند که دیگر به  نقش خود به عنوان میانجیگر شفاف ادامه ندهد،‌ بررسی کردند.

هیئت وزارتی عربی در نشست هماهنگی بروکسل مخالفت خود را با اقدامات روشمند اسرائیل برای تغییر اوضاع تاریخی و قانونی اماکن مقدس قدس اعلام کرد.

این هیئت همبستگی خود را با کلیساهای مسیحیان در قدس که در اعتراض به تصمیمات اخیر اسرائیل بسته شده‌اند، اعلام کرده و از تل‌آویو خواستند که هرچه سریع‌تر از تصمیمات خود علیه کلیساها برگردد.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین