|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۶
کد خبر: ۲۰۳۸۱۷
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۱
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به کشور گفت: طی دو روز آینده باران و برف در بخش‌هایی از ۲۳ استان کشور می‌بارد.
 مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به کشور گفت: طی دو روز آینده باران و برف در بخش‌هایی از ۲۳ استان کشور می‌بارد.

احد وظیفه درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: سامانه بارشی که در روزهای گذشته بخشهایی مختلف کشورمان را در برگرفته بود امروز نیز بخش‌هایی از نوار شرقی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و رفته رفته در اواخر وقت از کشور خارج می‌شود.

وی با بیان اینکه سامانه بارشی جدیدی ظهر امروز وارد کشور شده است، افزود: این سامانه بارشی جدید نیز امروز بخش‌هایی از غرب و شمال غرب را در برگفته که رفته رفته در اواخر وقت بخشهایی از مرکز و سواحل کشور هم تحت تاثیر این سامانه قرار می‌گیرد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: این سامانه بارشی در روز سه‌شنبه مرکز و شرق کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد و طی روز چهارشنبه نیز غالب مناطق کشور بر اثر این سامانه ابری و بارانی خواهند شد.

وظیفه با بیان اینکه جریانات خنک شمالی از روز سه‌شنبه وارد کشور می‌شود، گفت: با ورود این جریانات خنک شمالی شاهد کاهش دما و بارش باران و برف در نوار شمالی کشور خواهیم بود.

وی افزود: طی دو روز آینده خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج و طوفانی پیش‌بینی می‌شود و باید مسافران و صیادان به هشدارها توجه داشته باشند.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور از وزش باد شدید در جنوب غرب خبرداد و گفت: طی 24 ساعت آینده احتمال گردوخاک در خوزستان وجود دارد.

وظیفه، شهرکرد با یک درجه زیر صفر را سردترین و زاهدان با 23 درجه بالای صفر را گرمترین نقاط کشور دانست و اظهار کرد: دمای هوای تهران امروز در گرمترین لحظات به 14 درجه بالای صفر رسید که در ساعات آتی شاهد بارش باران پراکنده خواهیم بود.

وی در تحلیل استانهای بارشی گفت: بارشها امروز در بخشهایی از استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، زنجان و ایلام ایجاد می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی تصریح کرد: طی روز سه‌شنبه نیز بارشها در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، زنجان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه وبویراحمد، همدان، مرکزی، غرب فارس، ارتفاعات شمال خوزستان، ارتفاعات البرز در استان قزوین، تهران، البرز، ایلام، خوزستان، بوشهر و جنوب فارس ایجاد می‌شود.

وظیفه در پایان اظهار کرد: بارشها در روز چهارشنبه برای کهگیلویه و بویراحمد، خراسان شمالی، خراسان رضوی، کهگیلویه وبویراحمد، شمال فارس، جنوب اصفهان، بخشهایی از کرمان ارتفاعات البرز در استان سمنان، بوشهر، جنوب فارس، هرمزگان و قسمت‌های مرکزی سیستان و بلوچستان و بخشهایی از یزد و خراسان جنوبی به‌وقوع می‌پیوندد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین