|
|
امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۵:۵۰
کد خبر: ۲۰۳۷۸۹
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۵
شاخص بورس که از چند روز پیش دچار روندی خنثی و کم رمق شده است امروز (دوشنبه) با ۱۸ واحد رشد، به رقم ۹۸ هزار و ۹۸ واحد رسید.
 شاخص بورس که از چند روز پیش دچار روندی خنثی و کم رمق شده است امروز (دوشنبه) با ۱۸ واحد رشد، به رقم ۹۸ هزار و ۹۸ واحد رسید.

در روزهای اخیر از نوسان بازار سرمایه کاسته شده و شاخص بورس، روندی خنثی و کم تحرک را در پیش گرفته است؛ به طوری که نماگر بازار سرمایه در مرز کانال 98 هزار واحدی نوسان های اندکی را تجربه می کند.

کارشناسان، علت اصلی در جازدن شاخص در روزهای اخیر را وارد شدن به هفته های پایانی سال و عرضه اوراق سپرده بانکی با سود 20 درصد می دانند که باعث کاهش مبادلات بورس و حرکت دوباره نقدینگی به سوی بانک ها شده است.

پیشتر، کاهش سود بانکی به 15 درصد باعث خروج نقدینگی از بانک ها به سوی بورس و سایر بازارهای موازی شده بود اما اکنون با رشد سود این سپرده ها به 20 درصد بار دیگر حجم قابل توجهی از نقدینگی به سوی بانک ها بازگشته است.

جزییات معاملات امروز بورس

در معاملات امروز بورس 977 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش سه هزار و 329 میلیارد ریال در 64 هزار و 512 نوبت خرید و فروش شد و شاخص بورس در جایگاه 98 هزار و 80 واحدی ایستاد.

بررسی شاخص های اصلی بازار سرمایه نشان می دهد شاخص قیمت (وزنی - ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می گذارد پنج واحد و شاخص کل (هم وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، یکسان در نظر گرفته می شود، پنج واحد بالا رفت.

شاخص قیمت (هم وزن) که بیانگر سطح عمومی قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس است، سه واحد و شاخص آزاد شناور که بیانگر آن بخش از سهام شرکت هاست که قابل معامله در بورس باشد، 63 واحد رشد کرد.

شاخص بازار اول که به شرکت هایی اختصاص دارد که از نظر سرمایه، سودآوری و درصد سهام آزاد شناور شرایط بهتری دارند، 11 واحد و شاخص بازار دوم بورس 46 واحد افزایش یافت.

گروه خودرو در معاملات امروز صدرنشین بورس شد. در این گروه 263 میلیون سهم به ارزش 322 میلیارد ریال داد و ستد شد.

گروه فلزات اساسی به ارزش 168 میلیارد ریال و فراورده های نفتی به ارزش 129 میلیارد ریال جایگاه های بعدی را به خود اختصاص داد.

در رده چهارم، گروه شیمیایی با معاملاتی به ارزش 1119 میلیارد ریال جای گرفت.

گروه کانی های فلزی با معاملاتی به ارزش 94 میلیارد ریال رده پنجم را از آن خود کرد.

در معاملات امروز فولاد (فولاد مبارکه)، همراه (همراه اول)، فملی (ملی صنایع مس)، ومعادن (توسعه معادن و فلزات) و وغددیر (سرمایه گذاری غدیر) بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص را داشتند و شپنا (پالایش نفت اصفهان) و پارسان (نفت و گاز پارسیان) بالاترین فشار منفی را بر نماگر بازار سرمایه وارد کردند.

نوسان اندک فرابورس

شاخص فرابورس در معاملات امروز کمتر از یک واحد افت کردو در جایگاه یک هزار و 94 واحدی ماندگار شد.

در معاملات امروز، 257 میلیون سهم و اوراق بهادار به ارزش یک هزار و 347 میلیارد ریال در 36 هزار نوبت معامله شد.

نمادهای مارون (پتروشیمی مارون)، ذوب(ذوب آهن) و زاگرس (پتروشیمی زاگرس) بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص گذاشتند و دماوند (تولید برق دماوند) و بساما (بیمه سامان) تاثیری مثبت داشتند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین