|
|
امروز: يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۲۰۳۷۷۳
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۷
یگان های مدافع خلق سوریه در بیانیه ای پایبندی به این قطعنامه را اعلام و بر حق خود بر پاسخگویی به هرگونه تجاوز ارتش ترکیه و گروه های هم پیمان آن به منطقه عفرین تاکید کرد.
  خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کرد که 5 شهروند سوری امروز (دوشنبه) در حمله ترکیه به روستای الریحانیه عفرین کشته شده اند.

به گزارش دوشنبه شب ایرنا به نقل از سانا، قربانیان حمله ترکیه به این روستا در شمال غرب استان حلب، غیر نظامیان بوده اند.

ارتش ترکیه با نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد از روز گذشته بار دیگر تهاجم خود را علیه مردم منطقه عفرین آغاز کرد.

سانا نوشت:ارتش ترکیه حملات خود را با استفاده از انواع تجهیزات به شهرک های جندیرس، راجو و تعدادی از روستاها و شهرک های تابعه آغاز کرده است.

بر اساس این گزارش ، نیروهای ترکیه و گروه های مسلح وابسته، با آتش توپخانه سنگین و راکت اندازها شهرک های جندیرس، راجو و برخی روستاهای واقع در ریف غربی عفرین را گلوله باران کردند که این امر خسارات سنگینی به منازل مسکونی وارد کرده است.

فرمانده کل یگان های مدافع خلق (ی.پ.گ) روز گذشته از قطعنامه شورای امنیت درباره آتش بس در سوریه استقبال کرد.

یگان های مدافع خلق سوریه در بیانیه ای پایبندی به این قطعنامه را اعلام و بر حق خود بر پاسخگویی به هرگونه تجاوز ارتش ترکیه و گروه های هم پیمان آن به منطقه عفرین تاکید کرد.

قطعنامه برقراری آتش بس 30 روزه از شب گذشته (شنبه) در سراسر سوریه به اجرا درآمد.
عملیات نظامی ارتش ترکیه از 20 ژانویه 2018 (30 دی) در منطقه عفرین واقع در شمال غربی سوریه آغاز شد که به گفته رسانه های ترکیه ، بیش از 6 هزار نیروی نظامی این کشور مشارکت دارند.

دولت آنکار می گوید که هدفش از این عملیات، نابودی عناصر حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک)، حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (پ.ی.د)، یگان‌های مدافع خلق سوریه (ی.پ.گ) و داعش در عفرین است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین