|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۳:۲۶
کد خبر: ۲۰۳۷۳۲
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸
این دانشگاه به تنهایی به اندازه همه دانشگاههای کشور دارای دانشجو است اما به دلیل پراکندگی بیش از حد مراکز زیرمجموعه به حد کافی قادر به برگزاری نمایشگاهها و جشنواره های فرهنگی و ورزشی درون دانشگاهی نیست.
   رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: سطح بندی مراکز جامع علمی کاربردی کشور به زودی انجام می شود و در این چارچوب یکی از شاخصهای ارزیابی میزان و کیفیت فعالیتهای فرهنگی، آموزشی، علمی و فناوری است.

محمدحسین امید روز دوشنبه در مراسم پایانی جشنواره درون دانشگاهی رویش ویژه مراکز علمی کاربردی سراسر کشور در مشهد افزود: یکی از مصوبات هیات امنای دانشگاه جامع علمی کاربردی سطح بندی و رتبه بندی مراکز جامع است که در آن مراکز سطح یک از مزایا و امکاناتی برخوردار می شوند.

وی ادامه داد: مراکز سطح یک دانشگاه علمی کاربردی مراکزی هستند که میزان فعالیتهایشان در حوزه های آموزشی و فناوری، فرهنگی و هنری بیشتر بوده و سطح کیفیت فعالیتهای آنان بالاتر است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی بر انجام فعالیت گسترده فرهنگی در این مراکز نیز تاکید و بیان کرد: سال آینده همه مراکز ملزم هستند بخشی از شهریه های دریافتی از دانشجویان را به انجام فعالیتهای فرهنگی اختصاص دهند.

وی گفت: این دانشگاه به تنهایی به اندازه همه دانشگاههای کشور دارای دانشجو است اما به دلیل پراکندگی بیش از حد مراکز زیرمجموعه به حد کافی قادر به برگزاری نمایشگاهها و جشنواره های فرهنگی و ورزشی درون دانشگاهی نیست.

امید افزود: یکی از نقاط ضعف دانشگاه جامع علمی کاربردی فقدان تجربه فعالیتهای فرهنگی و کارهای گروهی توسط دانشجویان است لذا نخستین نمایشگاه و جشنواره درون دانشگاهی رویش این فرصت را ایجاد کرد که دانشجویان یک فعالیت گروهی و رقابت سازنده را انجام دهند.
وی ادامه داد: امسال نخستین نمایشگاه و جشنواره درون دانشگاهی 14 استان حضور پیدا نکردند که امید است طی سال آینده دومین دوره این رویداد با حضور همه مراکز استانها برگزار شود
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی همچنین به مصوبه شورای عالی اداری در خصوص واگذاری مراکز جامع علمی کاربردی به دستگاههای اجرایی اشاره و بیان کرد: تایید صلاحیت مدیران مراکز علمی کاربردی واگذار شده همچنان با این دانشگاه است و تلاش می شود این واگذاریها به اهلش صورت گیرد.
وی گفت: مصوبه شورای عالی اداری در خصوص واگذاری مراکز جامع علمی کاربردی پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی بود اما این مصوبه اختصاص به دانشگاه علمی کاربردی ندارد بلکه شامل همه موسسات پژوهشی و دانشگاههای وابسته به دستگاههای اجرایی می شود و دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز ملزم به اجرای آن است.

امید افزود: واگذاری مراکز علمی کاربردی به این معنا نیست که شکل فعلی آن تغییر کند بلکه طی مکاتبه ای که با وزارتخانه های مرتبط صورت گرفته پیشنهاد شد واگذاری مراکز به دو شکل انجام گیرد. شکل نخست واگذاری به دستگاه اجرایی متقاضی و شکل دوم آن واگذاری به هیاتهای موسس است. دانشگاه جامع علمی کاربردی به همه وزارتخانه های مرتبط با مصوبه شورای عالی اداری پیشنهاد داده نقل و انتقال مراکز تا پایان خرداد ماه سال آتی انجام شود.

دانشگاه جامع علمی کاربردی به عنوان متولی اجرای آموزش علمی و کاربردی با بهره گیری از مشارکت سازمانها و دستگاههای دولتی و غیردولتی زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از اوایل دهشه 1370 فعال شده است. هم اکنون این دانشگاه هزار و 70 مرکز آموزشی شامل 36 واحد خصوصیش، 500 واحد دولتی و 254 واحد عمومی در حوزه های صنعت، کشاورزی، فرهنگ و هنر و مدیریت و خدمات اجتماعی در سطح کشور دارد. 421 هزار دانشجو با فعالیت افزون بر 35 هزار مدرس در واحدهای دانشگاه جامع علمی کاربردی تحصیل می کنند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین