|
|
امروز: دوشنبه ۰۵ آذر ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۲
کد خبر: ۲۰۳۷۳۱
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶
وی با بیان اینکه 18 هزار نیروی انسانی در مقطع ابتدایی از طریق آزمون استخدامی جذب آموزش و پرورش می شوند، گفت: از مسئولان انتظار داریم حساسیت در جذب معلم ابتدایی را درک کنند زیرا کمبود نیروی انسانی در مقطع ابتدایی نگران کننده است.
   معاون دوره ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: 30 هزار و 800 بازمانده از تحصیل در کشور طی سال تحصیلی جاری شناسایی و جذب شده اند.

رضوان حکیم زاده روز دوشنبه در مشهد طی گفت و گو با خبرنگاران افزود: همچنین امسال پنج هزار نفر از دانش آموزان اتباع خارجی فاقد مدرک هویتی جذب آموزش ابتدایی شده اند.

وی اظهار کرد: در مجموع بیش از 500 هزار نفر از دانش آموزان اتباع خارجی در مدارس ایران تحصیل می کنند که تعداد آنان 11 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه 18 هزار نیروی انسانی در مقطع ابتدایی از طریق آزمون استخدامی جذب آموزش و پرورش می شوند، گفت: از مسئولان انتظار داریم حساسیت در جذب معلم ابتدایی را درک کنند زیرا کمبود نیروی انسانی در مقطع ابتدایی نگران کننده است.

حکیم زاده با بیان اینکه شورای عالی آموزش و پرورش به اتفاق آرا تصمیم بر حذف مدارس سمپاد گرفت افزود: در سند تحول بنیادین، محور تربیت، مقطع ابتدایی است و اعتقاد بر این است که دانش آموزان باید در مدارس رشد متوازن یافته و مهارت های زندگی را آموزش ببینند نه اینکه صرفا دروس علوم و ریاضی را فراگیرند.

وی اظهار کرد: این روند که در آزمون مدارس نمونه دولتی 500 هزار نفر شرکت می کنند و از بین هر هفت نفر فقط یک نفر وارد این مدارس می شود، روند ناصحیح بود که باعث می شد کودکان با یکدیگر به روش نادرست مقایسه شوند.

وی با بیان اینکه این آزمون ها و مدارس در هفت و نیم میلیون دانش آموز دوره ابتدایی استرس ایجاد می کند و موجب آسیب رسیدن به آنان می گردد، گفت: این اقدام یک جنایت خاموش در حق دانش آموزان ابتدایی است که باید جلو آن گرفته می شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: توجه به استعدادهای برتر امر صحیحی است اما استفاده از شیوه های قبل در این راستا غیرمنطقی و آسیب رسان است.

وی اظهار کرد: نظام های پیشرفته دنیا روش های متعدد در حوزه جذب استعدادها دارند و جداسازی به ندرت و در شرایط خاص اتفاق می افتد و بیشتر تاکید بر غنی سازی محیط یادگیری کلاس است.

وی با بیان اینکه طبق بررسی های انجام شده پیک های نوروزی تاثیری بر تعمیق یادگیری دانش آموزان ندارد، گفت: در سال جاری سه موضوع داستان گویی، داستان نویسی و داستان خوانی در ایام نوروز تعیین شده که می تواند مهارت های خواندن، نوشتن و خلاقیت دانش آموزان را ارتقا دهد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین