|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۴
کد خبر: ۲۰۳۷۱۷
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳
به هم ریختگی سیستم بانک‌های دولتی و خصوصی و در خدمت نبودن این بانک‌ها برای امر تولید یک موضوع بسیار جدی است که همه این مشکلات را ناشی از ضعف مدیریت بانک مرکزی بر این بانک‌ها می‌دانیم. بانک‌ها باید در خدمت تولید باشند تا بتوانیم مشکل تولید داخلی و اشتغال را حل کنیم.
  نماینده مردم گلپایگان در مجلس شورای اسلامی گفت: به هیچ وجه طرح سؤال از رئیس‌جمهور سیاسی و جناحی نیست چراکه فراکسیون‌های مختلف طرح سؤال را امضا کرده‌اند.

علی بختیار در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص طرح سؤال از رییس جمهور در مجلس، اظهار کرد: امروز به دلیل عدم مدیریت بانک مرکزی شاهد به هم ریختگی در بازار ارز هستیم و به دلیل نبود نظارت صحیح بر مؤسسات مالی و اعتباری هر روز نارضایتی مردم از این مؤسساتی که تحت نظارت بانک مرکزی بوده‌اند بیشتر می‌شود.

وی افزود: مردم به دلیل اعتمادی که به این مؤسسات و نظام اسلامی داشته‌اند پول‌های خود را در مؤسسات سپرده‌گذاری کردند و در خصوص تخلفات این مؤسسات، بانک مرکزی به هیچ وجه پاسخگو نبوده است. تمام این عوامل ناشی از ضعف مدیریت کلان در بانک مرکزی است و خواسته بنده و دیگر نمایندگانی که طرح سؤال از رییس جمهور را امضا کردند این است که باید از نظر مدیریتی در این بانک جابجایی مناسب انجام شود.


این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: نمایندگان این امکان را ندارند که رئیس بانک مرکزی را استیضاح یا از آن سؤال کنند، به همین دلیل باید از رییس جمهور سؤال کنیم. نمایندگان طرح سؤال را با جدیت دنبال خواهند کرد تا به اهداف خود در تغییر مدیریت در بانک مرکزی دست یابیم.

بختیار افزود: به هم ریختگی سیستم بانک‌های دولتی و خصوصی و در خدمت نبودن این بانک‌ها برای امر تولید یک موضوع بسیار جدی است که همه این مشکلات را ناشی از ضعف مدیریت بانک مرکزی بر این بانک‌ها می‌دانیم. بانک‌ها باید در خدمت تولید باشند تا بتوانیم مشکل تولید داخلی و اشتغال را حل کنیم.

نماینده مردم گلپایگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تاکنون ۵۰ نفر از نمایندگان طرح سؤال از رییس جمهور را امضا کرده‌اند، گفت: به هیچ وجه طرح سؤال از رییس جمهور سیاسی و جناحی نیست چراکه فراکسیون‌های مختلف مجلس اعم از اصولگرایان، اصلاح‌طلبان و مستقل‌ها این سؤال را امضا کرده‌اند.

 
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین