|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۰
کد خبر: ۲۰۳۵۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۴
کره شمالی امروز اعلام کرد که سلاح های اتمی این کشور و زرادخانه هسته ای اش تنها آمریکا را هدف قرار داده است و تهدیدی علیه هیچ کشور دیگری نیست.
 کره شمالی امروز اعلام کرد که سلاح های اتمی این کشور و زرادخانه هسته ای اش تنها آمریکا را هدف قرار داده است و تهدیدی علیه هیچ کشور دیگری نیست.

کره شمالی خاطر نشان کرده است که بر خلاف آنچه آمریکا می گوید تسلیحات اتمی این کشور ابزاری برای فشار بر کره جنوبی برای بهبود روابط دو کشور نیست و اینها ساخته و پرداخته واشنگتن است و صحت ندارد.
بر اساس گزارش خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی ، آمریکا می گوید که کره شمالی سعی دارد با استفاده از قدرت تسلیحات اتمی خود کره جنوبی را وادار به بهبود روابط دو کره کند ، ادعایی که کره شمالی تکذیب کرده و آن را دسیسه چینی جدید واشنگتن دانسته است.
بر خلاف کشورهای مختلف جامعه بین المللی از جمله چین و روسیه و خود کره جنوبی که خواستار بهبود روابط دو کره هستند ، آمریکا با تازه ترین و سنگین ترین تحریم های خود تلاش زیادی کرده است تا راه گفت و گوی دو کره را مسدود کند.
خبرگزاری کره شمالی با نادرست خواندن اتهامات مقام های سازمان سیا و امنیت ملی آمریکا می نویسد : آمریکا با طرح این مسایل سعی دارد قوای نظامی بیشتری را راهی منطقه کرده و یک شرایط کاملا نظامی ایجاد کند تا درگیری و جنگی در منطقه شروع شود و یا اینکه بتواند کره شمالی را هدف حمله قرار دهد.
این گزارش تصریح می کند که سلاح اتمی این کشور فقط ضامن صلح و ثبات شبه جزیره کره است و در واقعی نیرو و ابزار تسلیحاتی برای همه مردم کره می باشد.
کره شمالی افزوده است که ما فاصله زیادی با کره جنوبی نداریم پس بیهوده است که آمریکایی ها می گویند برای هدف قرار دادن کره جنوبی موشک بالستیک قاره پیما می سازیم .
این کشور تاکید کرده است که تسلیحات اتمی و موشک های بالستیک این کشور فقط آمریکا را نشانه گرفته است و هرگز و به هیچ وجه خطری برای کره جنوبی به حساب نمی آید.
کره شمالی اظهارات مقام های آمریکایی در باره استفاده از قدرت اتمی نظامی برای بهبود روابط دو کره را مضحک توصیف کرده و آورده است که این سلاح ها فقط زمانی که آمریکا بخواهد علیه پیونگ یانگ وارد عمل شود مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
خبرگزاری کره شمالی که مواضع دولت و حزب حاکم کار را منتشر می کند به آمریکا توصیه کرده و هشدار داده است که بهتر است ارزیابی دقیقی از مسایل موجود داشته باشد و سیاست دشمنی با پیونگ یانگ را کنار بگذارد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین