|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۱
کد خبر: ۲۰۳۰۹
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۹
خداحافظی علی کریمی بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های معتبر ورزشی جهان داشته است.
علی کریمی روز گذشته (یکشنبه) در سن 35 سالگی از فوتبال خداحافظی کرد که بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های معتبر ورزشی جهانی داشته است.

* سایت "گل" : کریمی ایستاد

- بخش فرانسوی سایت "گل" با اشاره به خداحافظی علی کریمی نوشت: ستاره سابق تیم ملی ایران روز گذشته در سن 35 سالگی برای همیشه از فوتبال خداحافظی کرد. او که سابقه بازی در تیم‌های مطرحی همچون بایرن‌ مونیخ و شالکه را در کارنامه خود داشت، طی 127 بازی با پیراهن تیم ملی ایران 38 گل به ثمر رساند.

* "کیکر" : بازیکن مورد علاقه ماگات خداحافظی کرد

- نشریه "کیکر" آلمان نیز درباره خداحافظی علی کریمی نوشت: بازیکن مورد علاقه فلیکس ماگات روز گذشته از فوتبال خداحافظی کرد. ماگات زمانی که هدایت بایرن‌ مونیخ را بر عهده داشت، علی کریمی را به این تیم آورد و در بازی‌های مهم او را به میدان فرستاد.

* "ژوگو" : کریمی کفش‌هایش را آویخت

روزنامه‌ "ژوگو" پرتغال با اشاره به خداحافظی علی کریمی نوشت: یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران که سابقه بازی در تیم‌های مطرح همچون بایرن‌ مونیخ را در کارنامه خود داشت ، روز گذشته از فوتبال خداحافظی کرد. کریمی در سال 2004 به عنوان بهترین بازیکن قاره آسیا انتخاب شد و طی 127 بازی با تیم ملی ایران موفق شد 38 گل را به ثمر برساند.

* سایت اخبار "فوتبال" بلژیک: بزرگ‌ترین بازیکن تاریخ ایران خداحافظی کرد

سایت "اخبار فوتبال بلژیک" نیز به خداحافظی علی کریمی از فوتبال پرداخت. این سایت با معرفی علی کریمی به عنوان بهترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران نوشت: این بازیکن 35 ساله روز گذشته از فوتبال خداحافظی کرد. این بازیکن تکنیکی در سال 1998 اولین بازی حرفه‌ای خود را برای "پرسپولیس" انجام داد.

او همچنین 33 بار پیراهن بایرن‌ مونیخ را بر تن کرد و توانست با این تیم آلمانی به قهرمانی در لیگ و جام حذفی آلمان برساند. کریمی همچنین در سال 2011 در مقطعی کوتاه پیراهن شالکه را بر تن کرد.

کریمی که 127 بازی ملی در کارنامه خود دارد در تیم‌های باشگاهی همچون الاهلی، قطر، السیلیه، استیل‌آذین و تراکتورسازی بازی کرده است.

* شبکه ورزش فرانسه: خداحافظی بازیکن باسابقه ایرانی

شبکه ورزش فرانسه نیز گزارشی درباره خداحافظی علی کریمی از دنیای فوتبال اعلام کرد: بازیکن با سابقه ایرانی در حالی از فوتبال خداحافظی کرد که در بیانیه پایانی خود عنوان کرد: "هواداران فوتبال همیشه در قلب او باقی می‌مانند" علی کریمی در کنار علی دایی و کریم باقری از مهم‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران است.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین