|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۲۰۳۰۷۸
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵
عده‌ای از عناصری که خود را وابسته به گروهی از دراویش می‌دانستند و در حقیقت افرادی هستند که از این پوشش استفاده کردند، در یک حرکت بسیار ناهنجار اغتشاشاتی ایجاد کرده و سبب مزاحمت برای مردم شدند.
 دادستان کل کشور با اشاره به اینکه وظیفه دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی است که این مسائل را از قبل رصد و پیش بینی‌های لازم را انجام دهند، خاطرنشان کرد: باید از زحمات نیروی انتظامی در این اتفاقات تقدیر کرد و دستگاه قضایی هم در این خصوص امروز جلسه ویژه‌ای برگزار کرد که تصمیمات مناسبی گرفته شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، حجت‌ الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری در حاشیه سفر به استان هرمزگان ‌در خصوص رخدادهای اخیر خیابان پاسداران تهران، گفت: حادثه ناگواری بود که در تهران اتفاق افتاد و متاسفانه عده‌ای از عناصری که خود را وابسته به گروهی از دراویش می‌دانستند و در حقیقت افرادی هستند که از این پوشش استفاده کردند، در یک حرکت بسیار ناهنجار اغتشاشاتی ایجاد کرده و سبب مزاحمت برای مردم شدند.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی که مسئول تامین امنیت کشور است با تدابیر قابل تقدیر و دوراندیشی‌ای که کمترین خسارت به مردم وارد و بهانه‌ای به دست هیچکس داده نشود، توانست این موضوع را در حد قابل قبولی جمع کند.

دادستان کل کشور تصریح کرد: متاسفانه عده‌ای از هموطنانمان در این اتفاقات آسیب دیدند و پنج نفر از نیروهای نیروی انتظامی و بسیج به شهادت رسیدند، عده‌ای آسیب دیدند و شهروندان نیز نگران شدند.

حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری با اشاره به اینکه وظیفه دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی است که این مسائل را از قبل رصد و پیش بینی‌های لازم را انجام دهند، خاطرنشان کرد: باید از زحمات نیروی انتظامی در این اتفاقات تقدیر کرد و دستگاه قضایی هم در این خصوص امروز جلسه ویژه‌ای برگزار کرد که تصمیمات مناسبی گرفته شد.

وی با بیان ای که قوه قضاییه با قاطعیت و در چارچوب قوانین و مقررات کشور با متخلفان برخورد می‌کند، اضافه کرد: امیدوارم مردم کشورمان با حضورشان در صحنه هیچ وقت اجازه ندهند، عده‌ای اراذل و اوباش و اغتشاشگرانی که قطعا ریشه در خارج از کشور دارند و در این خصوص علایم و نشانه‌هایی به دست آورده‌ایم، اجازه پیدا کنند آرامش و امنیت مردم را بر هم بزنند.

دادستان کل کشور در پایان گفت: به طور حتم دولت، قوه قضاییه و نیروهای امنیتی و اطلاعاتی همیشه در صحنه هستند و آن چه برای ما بسیار مهم است حفظ و حراست از امنیت مردم است..

حجت الاسلام محمدجعفر منتظری روز چهارشنبه پس از پایان آیین تکریم و معارفه دادستان های قدیم و جدید بندرعباس در جمع خبرنگاران افزود: این پرونده همچنان در مرحله تحقیقات است و در نشستی که روز گذشته در دستگاه قضایی برگزار شد، تاکید شد با عوامل این اغتشاش با قدرت و شدت برخورد شود.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: برای سایر عوامل مخل امنیت در این حادثه نیز مجازات های سنگین در نظر گرفته خواهد شد و دستگاه قضایی بدون هراس و با جدیت این موضوع را پیگیری می کند.

منتظری اظهار امیدواری کرد این پرونده زودتر به نتیجه برسد و اغتشاشگران به اشد مجازات برسند.

** صیانت از حریم دریا باید اولین اولویت دادستان جدید بندرعباس باشد

دادستان کل کشور هم چنین در پاسخ به پرسش ایرنا درباره برخی تصرفات و تجاوز به حریم دریا در بندرعباس اظهار داشت: با توجه شرایط هرمزگان و تاثیر گذاری آن در سطح ملی، صیانت از حریم دریا و منابع ملی باید در اولویت برنامه های دادستان جدید بندرعباس باشد و در این زمینه با جدیت وارد عمل شود.

روز چهارشنبه در مراسمی با حضور دادستان کل کشور و مسئولان استان هرمزگان، سعید اسدی به دلیل 10سال خدمت در جایگاه دادستان بندرعباس مورد تکریم قرار گرفت و ابوالفتح ابوالهادی به عنوان دادستان جدید مرکز استان معرفی شد.
به گفته حجت الاسلام منتظری، سعید اسدی برای ادامه خدمت در یک جایگاه قضایی جدید به دادستانی کل کشور منتقل خواهد شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین