|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۳۱
کد خبر: ۲۰۳۰۱۰
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۰
کمپانی ARM که به بیش از هرچیز آن را به دلیل تولید تراشه‌های کوچک و قابل حمل می‌‌شناسیم؛ به تازگی فناوری جدیدی با عنوان iSIM را معرفی کرده است که با استفاده از آن می‌توان سیم کارت‌ها را به صورت یکپارچه درون پردازنده‌ها قرار داد.
کمپانی ARM که به بیش از هرچیز آن را به دلیل تولید تراشه‌های کوچک و قابل حمل می‌‌شناسیم؛ به تازگی فناوری جدیدی با عنوان iSIM را معرفی کرده است که با استفاده از آن می‌توان سیم کارت‌ها را به صورت یکپارچه درون پردازنده‌ها قرار داد.

در طراحی بردهای الکترونیکی پیچیده و کامپکت، هر میلی متر از فضا برای طراحان با اهمیت است. بردهایی که در حال حاضر ارتباط پردازنده با سیم کارت را فراهم می‌کنند در گوشی‌های هوشمند و یا دیگر دستگاه‌های الکترونیکی فضای زیادی را به خود اختصاص می‌دهند و همین امر در کوچک‌تر شدن این دستگاه‌ها محدودیت ایجاد می‌کند. اما ARM به تازگی اعلام کرده که توانسته است با گسترش فناوری جدیدی با عنوان iSIM، راهی برای قرار گرفتن سیم کارت‌ها درون پردازنده‌ها پیدا کند.

طبق اطلاعات منتشر شده از سوی این کمپانی، iSIM تنها در "کسری از میلی متر مربع" جای می‌گیرد این در حالی است که برای جای گرفتن سیم کارت‌های نانو، بدون احتساب بردهای الکترونیکی، به فضایی در حدود 12.3 در 8.8 میلی متر نیاز است. ARM همچنین اعلام کرده است که استفاده از این فناوری برای جای دادن سیم کارت‌ها در دستگا‌ه‌های مختلف منجر به کاهش هزینه‌های تولید نیز خواهد شد.

با این وجود نباید انتظار داشت که این فناوری در طی یکی دو سال اخیر وارد گوشی‌های هوشمند یا تبلت‌ها شود. ARM اعلام کرده است در ابتدا قصد دارد این فناوری را برای استفاده در دستگاه‌های حوزه اینترنت اشیا که برای انتقال اطلاعات به سیم کارت‌ها نیاز دارند گسترش دهد. استفاده از این فناوری سبب می‌شود که ضمن کوچک‌تر شدن این دستگاه‌ها، هزینه‌ تولید و در نتیجه عرضه آن‌ها نیز کاهش پیدا کند.

اگرچه این روزها، استفاده از سیم‌کارت‌های نانو در گوشی‌های همراه متداول است اما تولید کنندگان این دستگاه‌ها به نمونه‌های کوچکتری با عنوان eSIM نیز دسترسی دارند که قادر است در فضایی در حدود 5 در 6 میلی متر ارتباط با شبکه‌های مخابراتی را فراهم آورد. اما با توجه به اینکه این فناوری باید ابتدا توسط اپراتورهای تلفن همراه مورد پشتیبانی قرار بگیرد گسترش آن با سرعت بسیار کمی در حال رشد است. این سیم کارت‌ها در حال حاضر تنها در چند تبلت و ابزار پوشیدنی در دسترس کاربران قرار گرفته است و چندی پیش گوگل نیز برای اولین بار گوشی‌های پیکسل جدید خود را به آن‌ها مجهز کرد.

ARM پیش بینی کرده است که در طی سال‌های آینده فناوری iSIM با استقبال خوبی از سوی اپراتورهای تلفن همراه روبرو خواهد شد. چرا که این کمپانی‌ها علاقه دارند طیف بیشتری از دستگاه‌های حوزه IoT به شبکه‌های آن‌ها متصل شود. این کمپانی همچنین اعلام کرده است که در حال حاضر طراحی تجاری از این فناوری را به شرکای خود سپرده است و انتظار می‌رود که تا اواخر سال نمونه اولیه از آن‌ها در دسترس قرار بگیرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین