|
|
امروز: دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۶
کد خبر: ۲۰۲۹۲
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۱
پس از اعلام قیمت جدید خودروها اظهار نظرهای متفاوتی در رسانه ها در خصوص قیمتهای جدید خودرو منتشر گردید که کارشناسان صنعت خودرو معتقدند در مقطع کنونی و با افزایش قیمت مواد اولیه و نهاده های تولید افزایش قیمت خودرو منطقی بوده و قیمت دستوری و پایین نگاهداشتن اجباری قیمت خودرو باعث نابودی صنعت خودرو خواهد شد .
در همین خصوص قاسم ناصری کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با افکارنیوز گفت : افزایش قیمت مورد رضایت هیچکس نیست و به نظر میرسد هیچ تولید کننده ای راضی نباشد با افزایش قیمت که برابر با کاهش قدرت خرید مشتریان است بازار خود را از دست بدهد ولی بعضاً شرایط به گونه ای رقم میخورد که چاره ای جزافزایش قیمت محصول نیست .

وی افزود : وقتی در دوسال گذشته مواد اولیه داخلی مورد نیاز قطعه سازان و خودروسازان از ۳ تا ۷ برابر گران میشود ، هزینه های تولید شامل دست مزد ، مالیات ، عوارض ، هزینه های انرژی ، حمل و نقل و … ناگهان افزایش می یابد واز سویی قیمت ارز نیز سه برابر میشود چگونه انتظار میرود قیمت خودرو افزایش نیابد .

این کارشناس صنعت خودرو تصریح کرد : مگر در دو سال گذشته قیمت سایر تولیدات داخلی ثابت بوده و فقط قیمت خودرو افزایش یافته است ، چرا فقط افزایش قیمت خودرو مورد انتقاد نمایندگان محترم مجلس ، مسئولین و کارشناسان واقع میشود .

ناصری خاطر نشان کرد :سئوالی که در ذهن بنده هیچگاه به پاسخی قانع کننده نرسیده است این است که چرا منتقدین هیچگاه به افزایش سرسام آور قیمت مسکن به اندازه خودرو نپرداخته اند ، یا اینکه چرا نمایندگان محترم مجلس هیچگاه به افزایش قیمت لوازم خانگی که از ملزومات زندگی میباشد عکس العملی نشان نداده اند .

وی افزود :آیا نمایندگان عزیز تا به حال به این موضوع اندیشیده اند که یک خانواده بابت تهیه جهیزیه دختر دم بختشان چه مبلغی باید هزینه کنند و این مبلغ در سالهای ۸۹ و ۹۰ چه مقدار بوده و اکنون چقدر است ؟ آیا اهمیت مسکن و لوازم خانگی در زندگی مردم کمتر از خودرو میباشد و یا اینکه هر کالایی در این کشور میتواند افزایش قیمت به هر مقدار که بخواهد داشته باشد الا خودرو .

این کارشناس صنعت خودرو در پایان با انتقاد از اظهار نظرهای کارشناسی نشده گفت : به نظر میرسد پرداختن به صنعت خودرو و انتقاد از این صنعت مهم به سکوی پرتابی تبدیل گردیده است که هر کس بخواهد مطرح شود و خودی نشان دهد با حمله به صنعت خودرو میتواند به هدفش برسد .
منبع: دنیای خورو
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین