|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۱۱
کد خبر: ۲۰۲۸۰۲
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۲:۲۰
به طور کلی پوست بیشتر میوه ها حاوی فیبر فراوانی است و از آنجا که مصرف فیبر زیاد افراد مستعد یا مبتلا به مشکلات گوارشی را با مشکل مواجه می کند، آنها نباید هیچ میوه ای را با پوست بخورند.
 به طور کلی پوست بیشتر میوه ها حاوی فیبر فراوانی است و از آنجا که مصرف فیبر زیاد افراد مستعد یا مبتلا به مشکلات گوارشی را با مشکل مواجه می کند، آنها نباید هیچ میوه ای را با پوست بخورند.

البته اگر می خواهید ویتامین میوه ها حفظ شود نباید با چاقوی کند به جان آن بیفتید! به گفته متخصصان، بریدن میوه (به ویژه میوه هایی که ویتامین C دارند) با چاقوی کند ویتامین های میوه را از بین می برد و در نتیجه با مصرف آنها هیچ ویتامینی به بدن تان نمی رسد.

چرا خیار را با پوست نخوریم؟
خیار به صورت بوته‌ای کشت می‌شود و در بسیاری از مواقع از انواع آفت‌کش‌ها برای از بین بردن آفت‌ها و انگل‌ها در آن استفاده می‌شود و گاهی این مواد شیمیایی درون پوست میوه نفوذ می‌کند.
گفتنی است؛ با شستن خیار این آفت‌ها به طور کامل از روی پوست حذف نمی‌شوند و به همین دلیل متخصصین توصیه می‌کنند افراد هنگام مصرف پوست خیار را بگیرند. مشکل دیگر استفاده از نوعی واکس و موم برروی خیار است که برای حفظ رطوبت، جلوگیری از آفت زدگی و ایجاد رنگ سبز درخشان ایجاد می‌شود و معمولاً از مواد شیمیایی، موم عسل یا مشتقات نفت به وجود می‌آید و ماده‌ای مصنوعی است که می‌تواند در اثر خورده شدن در بدن تاثیرات منفی بگذارد.

پوست زردآلو چه بلایی سرمان می آورد؟
متخصصان با تاکید بر گرفتن پوست آلوزرد قبل از مصرف آن، می گویند: مصرف این دست میوه ها به علت آنکه پوست آنها کنده نمیشود عاملی دخیل در دل درد به ویژه در کودکان است، بنابراین تا حد ممکن از مصرف این میوه ها با پوست خودداری کنید.
به علت انکه بیشتر این میوه ها آلوده به انواع سموم هستند، حتی نمیتوان با شستشوی آنها مطمئن شد که این میوه ها تمیز هستند در نتیجه مصرف آلوزرد و دیگرمیوه های شبیه آن عامل مهمی در انتقال عفونت ویروسی به کودکان است

نظرات در مورد ریشه های خوراکی چیست؟
برخی معتقدند بخش عمده مواد مغذی سیب‌زمینی، هویج یا خیار در پوست و لایه‌های بیرونی آن‌ها ذخیره شده و باید آن‌ها را بعد از شستشو، با پوست یا با پوست‌گیری بسیار نازک مصرف کرد. آیا این نظر درست است؟
در مورد سیب‌زمینی، هویج و به‌ طور کلی ریشه‌های خوراکی، موضوع کمی متفاوت است. این محصولات به دلیل تماس مستقیم با خاک، بخش زیادی از نیترات موجود در آن را در پوست خود ذخیره می‌کنند بنابراین حتماً باید پس از پوست‌گیری مصرف شوند. در مورد پوست خیار نیز نحوه کشت بسیار اهمیت دارد زیرا این میوه در محیط کشت روی خاک قرار می‌گیرد و برای کشت آن در شرایط معمولی، به مقدار فراوان از سموم دفع آفات استفاده می‌شود بنابراین اگر خیار بدون سموم و کودهای شیمیایی عمل آمده باشد و محصول ارگانیک باشد، خوردن پوست آن برای مصرف‌کننده بسیار مفید خواهد بود اما اگر در محیط زراعی معمولی کشت شده باشد، بهتر است پیش از مصرف حتماً پوست آن گرفته شود.

چه کسانی اصلا کیوی را با پوست نخورند؟
این میوه زمستانی می‌تواند میزان فیبر مورد نیاز بدن را نیز تامین کند. به صورت سنتی از کیوی برای شکست بافت پیوندی گوشت استفاده می‌شود، که در حال حاضر تحقیقات این روش را مناسب نمی‌داند، چراکه هضم و جذب پروتئین‌ها را دچار مشکل می‌کند.
کیوی برای افراد دیابتی توصیه نمی شود. مطالعات نشان داده است که مصرف کیوی در وعده‌های مکرر احتمال ابتلا به قند خون را افزایش می‌دهد. مصرف خرمالو و کیوی با پوست موجب انسداد خروجی معده می‌شود، به خصوص در سالمندان خروجی معده آنها را دچار گرفتگی می‌کند.

2نکته بسیار مهم در مورد پوست میوه
پیش از شستن میوه قسمت خراب آن را جدا کنید زیرا باکتری های بیماری زا در این نواحی به سرعت رشد می کنند و باعث خراب شدن کل میوه می شوند.
بهتر است برای شستشوی میوه هایی که پوست شان خوردنی است از ضدعفونی کننده ها و شوینده های شیمیایی استفاده نکنید و سراغ محصولات گیاهی و طبیعی موجود در داروخانه ها بروید؛ هر چند که در صورت آبکشی مناسب خطری سلامت تان را تهدید نمی کند اما هیچ کس از احتیاط کردن ضرری ندیده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین