|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۳
کد خبر: ۲۰۲۵۹۶
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴
توانایی‌های سپاه پاسداران در تجارت نباید باعث اختلال برای بخش خصوصی شود. چیزی که ما نسبت به آن حساسیت داریم آن است که بخش خصوصی باید بازیگر اصلی در اقتصاد ایران باشد.
 معاون اول رئیس‌جمهور در مصاحبه با نشریه فایننشیال تایمز با تاکید بر اینکه روابط خوبی با مقام معظم رهبری دارد، گفت که امیدوار است به زودی با رهبر انقلاب دیدار کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با نشریه فایننشیال تایمز، گفت: اگر مردم بخواهند مشکلات خود را از طریق حضور درخیابان حل کنند، ما قطعا نگران می‌شویم.

وی افزود: کسانی که درک درستی از جمهوری اسلامی دارند، بر انعطاف بالای آن در برخورد ما با مردم آگاه هستند.

جهانگیری در پاسخ به این سوال که اگر مردم ایران با حجاب مخالفت کنند، جمهوری اسلامی چه اقدامی انجام می دهد، گفت: دقیقا مشخص نیست که اکثریت مردم ایران چه می خواهند. اما بیشتر از 60 درصد از مردم ایران اکنون معتقدند که می توانند خواسته‌های خود را از طریق اصلاحات به دست آورند که قطعا نیز چنین خواهد بود.

وی افزود: شرایط اقتصادی اکنون به آن بدی که مردم فکر می کنند، نیست. درک آنها از اوضاع بد اقتصادی می تواند تحت تاثیر تبلیغات گسترده برخی افراط‌گراها قرار گرفته باشد.

او ادامه داد: مخالفان دولت جوی را ایجاد کردند تا بذر بدبینی در مردم را درباره اصلاحات بکارند بدون توجه به اینکه انجام چنین اقداماتی می تواند باعث اختلال در کل سیستم شود.

جهانگیری افزود: در مسائل اجتماعی ممکن است شما بتوانید موجی را ایجاد کنید اما قطعا کسی نخواهید بود که به آن خاتمه دهید.

معاون اول رئیس‌جمهور ادامه داد: رهبری انقلاب به خوبی در حال نقش آفرینی هستند که ما هیچ نگرانی از این بابت نداریم و زمانی که آن روز سرنوشت‌ساز فرا برسد، هیچ بحرانی ایجاد نخواهد شد چراکه در سیستم نوعی بلوغ وجود دارد.

وی ادامه داد: من روابط بسیار خوبی با مقام رهبری دارم اما در انتخابات ریاست جمهوری 96 قدری تندروی کردم. امیدوارم به زودی با رهبری دیدار کنم.

جهانگیری خاطر نشان کرد: توانایی‌های سپاه پاسداران در تجارت نباید باعث اختلال برای بخش خصوصی شود. چیزی که ما نسبت به آن حساسیت داریم آن است که بخش خصوصی باید بازیگر اصلی در اقتصاد ایران باشد.

به گفته جهانگیری واقعیت این است که درصد فساد در ایران بالا است و واقعیت بدتر آن که به دلیل عدم وجود اقتصاد باز و شفاف در ایران تاکنون این فسادها در برخی بخش‌ها سیستماتیک شده است.

جهانگیری افزود: به عقیده من هیچ کس از جمله سپاه مخالف جذب سرمایه های خارجی نیست. در واقع جذب سرمایه‌های خارجی بخشی از سیاست‌های کلانی است که مقام معظم رهبری آن را تایید کرده‌اند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین