|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۲۰۲۴۰
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۸
معاون امور مجلس رییس جمهوری، مسلمانان را قربانیان ماشین آدم کشی صهیونیست ها و تکفیری ها دانست و گفت: اعلام برائت، بیزاری و محکومیت جنایات صهیونیست ها در روز جهانی قدس، مطمنا موجب قوت قلب مردم فلسطین و هراس دشمنان اسلام می شود.
حجت الاسلام و المسلمین «مجید انصاری» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا با بیان این که ما به فرموده پیامبر اکرم (ص) مبنی بر این که «کسی که فریاد دادخواهی مظلومی را بشنود و به یاریش برنخیزد مسلمان نیست»، افزود: وظیفه داریم با فریاد دادخواهی مردم فلسطین به پا خیزیم و از هر اقدامی برای دفاع از آنها دریغ نکنیم.

وی ادامه داد: متاسفانه امروز در ماه مبارک رمضان، جهانیان شاهد جنایات هولناک رژیم نامشروع و اشغالگر قدس هستند؛ آنچه که این روزها و شب ها به وسیله این رژیم ضدبشری در نوار غزه و سرزمین فلسطین اتفاق می افتد، نسل کشی آشکار و مصداق بارز جنایات جنگی است.

وی تصریح کرد: کشتار زنان و کودکان، تخریب منازل مسکونی و مراکز خدمات عمومی و حتی بیمارستان ها به وسیله بمباران های هوایی، دریایی و توپخانه ای، محاصره غزه و جلوگیری از امداد رسانی به مجروحان و رساندن غذا، دارو و آب به مردم بی دفاع این منطقه ادامه اشغال گری، جنایات جنگی گذشته و نسل کشی هایی است که بیش از 66 سال به وسیله صهیونیست ها و با حمایت قدرت های زورگو در حال انجام است.

معاون امور مجلس رییس جمهوری خاطرنشان کرد: همه این اقدامات ضدبشری بر علیه مردم مسلمان و روزه دار قدس در شرایطی انجام می شود که جریان صهیونیستی - استکباری و تندروهای تکفیری بخش عمده ای از جهان اسلام را به خود مشغول کرده و آنها هم مانند صهیونیست ها در کشور عراق و سوریه مشغول جنایت و آدم کشی هستتند.

انصاری همچنین گفت: ماشین آدم کشی مشترک صهیونیست، استکبار و داعش، مثلث شومی تشکیل داده اند که قربانیان این ماشین جنگی، مردم کشورهای اسلامی هستند که به جرم حق خواهی و استقلال طلبی قربانی می شوند.

وی با تاکید بر این که ما شاهد رفتار دوگانه مدعیان دروغین حقوق بشر در جهان هستیم، تصریح کرد: با کمال تاسف کسانی که دم از دموکراسی و حقوق مردم می زنند از جریاناتی که در سوریه و عراق در برابر رای مردم ایستاده اند، حمایت می کنند.

معاون امور مجلس رییس جمهوری ادامه داد: تاسف بیشتر این که برخی کشورهای اسلامی که دارای قدرت اقتصادی و نظامی هستند و می توانند جلوی این فجایع را بگیرند با سکوت و بعضا با حمایت های پشت صحنه خود از جریان تکفیری، آب به آسیاب رژیم اسراییل و صهیونیست می ریزند.

انصاری خاطرنشان کرد: آنچه امروز رژیم اسراییل انجام می دهد نتیجه همین غفلت ها، تفرقه ها و پراکندگی هایی است که در جهان اسلام وجود دارد و آنها احساس می کنند کسی در برابر آنان نیست.

وی ادامه داد: مردم غزه با دست خالی در برابر این تجاوزگری ها ایستاده اند و با تقدیم صدها شهید و هزاران مجروح از آرمان خود دفاع می کنند و افکارعمومی جهان حامی آنها است.

معاون امور مجلس رییس جمهوری افزود: امروز رژیم اشغالگر قدس و حامیان آنها مورد نفرت عمومی در جهان هستند.

انصاری تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از آغاز بر اساس اندیشه های بلند امام خمینی(ره) و مسوولان نظام تاکنون به حمایت از آرمان فلسطین و مردم مظلوم آن پرداخته و امسال به دلیل شرایطی که درسرزمین های اشغالی می گذرد و نیز به خاطر توطئه های خطرناک و عمیقی که توسط استکبار در کشورهای اسلامی در جریان است ازاهمیت بیشتری برخوردار است.

وی یادآور شد: حضور یکپارچه مردم مسلمان در سراسر جهان اسلام و به ویژه مردم قهرمان و انقلابی ایران در روز جهانی قدس و اعلام برائت، بیزاری و محکومیت جنایات، مطمنا موجب قوت قلب آنها و موجب ترس و هراس دشمنان اسلام خواهد بود.

معاون رییس جمهوری همچنین گفت: البته جهان اسلام نباید صرفا به تظاهرات و راهپیمایی اکتفا کند، گرچه این اقدام هم بسیار مهم است.

انصاری توصیه کرد که در کنار حضور گسترده در راهپیمایی روز چهانی قدس و اعلام انزجار از اقدامات رژیم صهیونیستی باید اقدامات عملی در عرصه های سیاسی، اقتصادی و دیگر حمایت ها انجام شود.

وی ادامه داد: همانطور که رییس جمهوری در روزهای گذشته در تماس های تلفنی با همتایان خود و مسوولان کشورهای مختلف سعی کردند حمایت آنها را از مردم مظلوم فلسطین جلب کنند، امیدواریم دیگر کشورها هم به این فراخوان رییس جمهوری بپیوندند و اقدامات عملی بازدارنده را نسبت به جلوگیری از ادامه وحشی گری رژیم اسراییل و نیز ایجاد اتحاد و انسجام در جهان اسلام به ویژه در جهان اسلام انجام دهند.

وی اظهار تاسف کرد که سفره های افطار و سحری های ماه مبارک رمضان مردم غزه با آتش و خون همراه شده و مردم مظلوم این منطقه بر سفره خون آلوده که توسط صهیونسیت ها ایجاد شده است، نشسته اند.

معاون امور مجلس رییس جمهوری تاکید کرد: فریاد دادخواهی زنان و کودکان این منطقه که از طریق رسانه ها پخش می شود وجدان هر انسان آزاده و مسلمانی را آزرده می کند.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین